Rate this post

عاشق وب: رگولاتور ضد انحصار بریتانیا اعلام نمود خرید ۶۹ میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت و مالکیت آن بر شرکت اکتیویژن رقابت در بازار کنسول های بازی، خدمات اشتراک و بازی های ابری را مختل می کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، این خرید کم سابقه توسط مایکروسافت اقدامی کاملاً ضد رقابتی بوده و نیاز به بررسی عمیق دارد.
سازمان رقابت و بازار انگلیس روز پنجشنبه اعلام نمود اگر مایکروسافت از دسترسی رقبا به بازی های پرفروش تحت کنترل اکتیویژن پیشگیری کند، این معامله که بزرگترین معامله تا حالا در صنعت بازی های کامپیوتری است، می تواند به این صنعت لطمه برساند.
سازمان مذکور اضافه کرد: «ما نگران این هستیم که مایکروسافت بتواند بعد از ادغام از کنترل خود بر بازی های محبوبی مانند «ندای وظیفه» وWorld of Warcraft» » برای لطمه رساندن به رقبا، در زمینه خدمات اشتراک بازی و بازی های ابری استفاده نماید.»
مایکروسافت با عرضه کنسول ایکس باکس در کنار رقبایی همچون سونی و نینتندو به مدت ۲۰ سال پیشتاز بازار کنسول ها بوده و جلوی ورود و موفقیت رقبای جدید را گرفته است. برد اسمیت، رییس و نایب رییس مایکروسافت گفته است: “ما می خواهیم مردم دسترسی بیشتری به بازی ها داشته باشند، نه کمتر.”
اکتیویژن انتظار دارد این معامله تا اختتام ژوئن ۲۰۲۳ نهایی شود. هر دو شرکت تا ۸ سپتامبر فرصت دارند پیشنهادات خودرا برای رفع نگرانی های سازمان رقابت و بازار انگلیس عرضه کنند. بدنبال اعلام این خبر ارزش سهام مایکروسافت ۱.۲ درصد کم شد.