Rate this post

عاشق وب: پس از آن که ان ویدیا و ای ام دی فاش کردند مقامات آمریکایی به آنها فرمان داده اند صادرات پردازنده های پیشرفته هوش مصنوعی به چین را متوقف کنند، ارزش سهام آنها سقوط کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، ارزش سهام شرکت های سازنده تراشه در ایالات متحده روز پنجشنبه سقوط کرد و شاخص اصلی مربوط به شرکت های سازنده نیمه هادی ها بیش از ۳ درصد کم شد.
ارزش سهام ان ویدیا ۱۱ درصد سقوط کرد که بزرگترین افت درصد یک روزه آن از سال ۲۰۲۰ به این سو بوده است. ارزش سهام شرکت رقیب کوچک تر ای ام دی نیز حدودا ۶ درصد سقوط کرد.
تا اواسط روز پنج شنبه، حدود ۴۰ میلیارد دلار از ارزش سهام ان ویدیا در بازار بورس از بین رفت. ۳۰ شرکتی که شاخص نیمه هادی های فیلادلفیا موسوم به اس او ایکس را می سازند، مجموعاً حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش خودرا در بازار سهام از دست دادند.
به دنبال این سقوط معامله گران بیش از ۱۱ میلیارد دلار سهام ان ویدیا را مبادله کردند که بیش از هر سهام دیگری در وال استریت بود.
محدود شدن صادرات دو تراشه محاسباتی برتر ان ویدیا در زمینه هوش مصنوعی موسوم به H۱۰۰ و A۱۰۰ می تواند بر فروش بالقوه ۴۰۰ میلیون دلاری محصولات این شرکت به چین در سه ماهه مالی جاری تأثیر بگذارد.
AMD هم اعلام نموده مقامات ایالات متحده به آن گفته اند صادرات تراشه های هوش مصنوعی برتر خودرا به چین متوقف نماید، اما این شرکت معتقد می باشد قوانین جدید تأثیری اساسی بر تجارت آن با چین نخواهد داشت.