Rate this post

پژوهشگران ˮبیمارستان مانت ساینایˮ، یک واکسن شخصی سازی شده ارایه داده اند که می تواند تاثیر مثبتی در درمان سرطان داشته باشد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از “بیمارستان مانت ساینای”(Mount Sinai Hospital)، نتایج یک آزمایش نشان میدهد که یک واکسن شخصی سازی شده سرطان که با کمک سامانه محاسباتی مانت ساینای ابداع شده، هیچ نگرانی در زمینه ایمنی ایجاد نمی کند و مزایای احتمالی را در بیماران مبتلا به سرطان های مختلف همچون سرطان ریه و مثانه در پی دارد که با خطر عود کردن همراه هستند.
دکتر “توماس مارون”(Thomas Marron)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: بااینکه ایمنی درمانی، تحول بزرگی در درمان سرطان به وجود آورده است اما اکثریت قریب به اتفاق بیماران، یک واکنش بالینی قابل توجه را با کمک این درمان ها تجربه نمی کنند.
واکسن های سرطان معمولا اهداف مربوط به تومور را که سیستم ایمنی می تواند آنها را تشخیص دهد و به آنها حمله کند، ترکیب می کنند. این واکسن ها حاوی یک داروی کمکی نیز هستند که سیستم ایمنی بدن را آماده می کنند تا اثر آنها را به بالاترین اندازه ممکن برساند.
دکتر مارون و همکارانش، تومور، DNA ژرم لاین و آران ای تومور را مورد بررسی قرار دادند. آنها همین طور هدف ویژه تومور بیمار را شناسایی نمودند تا پیش بینی کنند که آیا سیستم ایمنی بدن، اهداف واکسن را تشخیص می دهد یا خیر.
بیماران بعد از گذراندن درمان های استاندارد، ۱۰ دوز واکسن شخصی سازی شده را طی شش ماه دریافت نمودند.
“نینا بهاردوج”(Nina Bhardwaj)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این واکسن به همراه داروی کمکی موسوم به “poly-ICLC” به بیماران تزریق شد که می تواند گیرنده های ایمنی ذاتی را فعال کند و واکنش های ایمنی را در مقابل نئوآنتی ژن های تومور برانگیزد.
وی ادامه داد: بیشتر واکسن های شخصی سازی شده سرطان، هنگام متاستاز تجویز می شوند اما پژوهش های پیشین نشان داده اند که ایمنی درمانی در بیمارانی که گسترش سرطان در آنها کمتر است، تاثیر بیشتری دارد. به همین دلیل، ما یک واکسن نئوآنتی ژن ساخته ایم که بعد از داروی استاندارد کمکی به کار گرفته می شود. نتایج بررسی نشان می دهند که روش مورد استفاده ما، یک روش مناسب برای تولید یک واکسن شخصی سازی شده سرطان است که شاید بتوان از آن برای طیف گسترده ای از انواع تومور بهره برد.
شرکت کنندگان این آزمایش قبل از واکسیناسیون، از نظر آماری شانس زیادی برای عود کردن بیماری داشتند. ۱۳ بیمار، واکسن پژوهشگران مانت ساینای را دریافت نمودند. ۱۰ نفر از آنها تومور جامد داشتند و سه نفر به “مولتیپل میلوما”(Multiple myeloma) مبتلا بودند.
بعد از یک پیگیری ۸۸۰ روزه، چهار نفر از بیماران هیچ شواهدی در خصوص وجود سرطان نداشتند، چهار نفر تحت درمان های بعدی قرار گرفتند، چهار نفر از دنیا رفتند و یک نفر نیز آزمایش را ادامه نداد. شرکت کنندگان، واکسن را به خوبی تحمل کردند و حدودا یک سوم بیماران به واکنش های جزئی در محل تزریق گرفتار شدند.
هدف اصلی فاز یک آزمایش، تعیین ایمنی یک درمان تجربی است که در این آزمایش محقق شد. پژوهشگران بعد از آزمایش خون یکی از بیماران که واکنش ایمنی نشان داده بود و دو بیمار دیگر که واکنشی قوی نسبت به ایمنی درمانی داشتند، مزایای احتمالی واکسن را بررسی کردند.