Rate this post

به گزارش عاشق وب، قزوین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با امام جمعه قزوین، اظهار داشت: در 50 روز ایام حج بیش از 12 میلیون پیام صوتی و تصویری در پیامرسان های داخلی با رضایتمندی بالای 75 درصد از ایران به عربستان و بالعکس انجام شد.
دکتر عیسی زارع پور بامداد سه شنبه هفتم شهریور ضمن سفر به استان قزوین در دیدار با آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اظهار داشت: مجموعه تیم مدیریتی دولت شبانه روز در تلاش هستند که مشکلات را مرتفع و مسیر رشد و پیشرفت را فراهم آورند.
وی افزود: استان قزوین در بعضی شاخص ها رتبه های بسیار بالایی دارد، برای مثال در بحث مسکن در رتبه دوم قرار دارد، همین طور شاخص هایی از قبیل بیکاری نشان میدهد که مجموعه مدیریتی در قزوین پای کار هستند و مسیر رشد و پیشرفت استان با سرعت طی می شود.
زارع پور بیان کرد: در وزارت ارتباطات نیز تیمی گلچین شده از متخصصان دانشگاه های شریف، امیرکبیر و علم و صنعت پای کارند و اتفاقات خیلی خوبی رخ داده و دستاوردهای زیادی داشته ایم، برای مثال سال قبل پیامرسان های داخلی امکان تماس صوتی و تصویری نداشتند، حالا نه فقط این امکان را دارند بلکه بخش قابل توجهی از نیازهای مردم بوسیله پیامرسان های داخلی برطرف می شود.
وی اشاره کرد: در ۵۰ روز ایام حج حدود ۱۲ و نیم میلیون پیام صوتی و تصویری در پیامرسان های داخلی با رضایتمندی بالای ۷۵ درصد از ایران به عربستان و بالعکس انجام شد، ایتا در سال قبل ۳ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت، در صورتیکه امروز ۲۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و نیازهای مردم به دست جوانان این مرز و بوم برطرف شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: در خیلی از حوزه ها کارهای بزرگی انجام شده است، در بحث سالم سازی فضای مجازی کارهای بسیار بزرگی در سطح شبکه انجام شده و متناسب با گسترش زیرساخت های شبکه هر کاری که از دست ما بر می آید انجام داده ایم که مردم حداکثر استفاده را از فضای مجازی ببرند و حداقل مواجهه را با فضای نامناسب داشته باشند.
هر مسلمانی باید مبلّغ رسالت های الهی باشد
آیت الله عبدالکریم عابدینی نیز در این جلسه اظهار داشت: خدای متعال در آیه ۲۴ سوره عبس فرمود «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَی طَعَامِهِ»، یعنی پس انسان باید به خوراک خود بنگرد. خداوند در این آیه فرموده انسان باید با دقت به غذای خود بنگرد که چه چیزی را تناول می کند، همین طور در کتاب شریف کافی به نقل از امام باقر(ع) آمده دانشی که فرد فرا می گیرد مانند غذاست، ببینیم این غذا را از چه کسی می گیریم.
امام جمعه قزوین افزود: این نان و آب غذای موقتی جسم دنیایی ماست اما دانش، فکر، فرهنگ و نگاه های انسانی غذای جاودانه و همیشگی ماست، این ها اگر غذای بد یا خوبی باشد همیشگی است.
وی بیان کرد: شما ظرف این غذا و فرصت های رسیدن این غذا به جامعه را فراهم می کنید، باید به محتوا هم اهمیت بدهید، ما در نظام اسلامی زندگی می نماییم، هر کس و در هر شغلی که باشیم، برخی رسالت ها هست که نمی توانیم بگوییم این کار و وظیفه من نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: خداوند در سوره طه فرموده وقتی ماموریت موعظه و راهنمایی فرعون به موسی(ع) محول شد، حضرت موسی(ع) در ابتدا درخواست هایی از خدا کرد که یکی از آنها «وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسَانِی» بود، این یعنی ابزار مناسب برای من فراهم کن، سپس موسی(ع) برای مخاطبانش دعا کرد و گفت «یَفْقَهُوا قَوْلِی»، یعنی کاری کن مخاطبانم حرف مرا بفهمند.
وی اشاره کرد: در ادامه نیز حضرت موسی(ع) مطالبات دیگری داشت و در اختتام گفت «کَیْ نُسَبِّحَکَ کَثِیرًا، وَنَذْکُرَکَ کَثِیرًا»، این هایی که موسی(ع) مطالبه کرد ابزار بود اما هدف نبود، موسی(ع) گفت خدایا هدفم این است که مردم پای ذکر و نام تو جمع شوند و مرام و مکتب تو در همه وجودشان، خانواده و جامعه شان نفوذ کند و امروز نیز ما همین رسالت را بر عهده داریم.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: بدین سبب این موارد اهداف مشترکی است که هیچ وزارتخانه ای نمی تواند بگوید من در این قسمت ها مسئولیت ندارم، چونکه این ها جزو مشترکات وزارتخانه هاست. خداوند در آیه ۷۰ سوره اسراء فرمود «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»، رسول اکرم (ص) و ائمه(ع) همه برای کرامت انسانی بسیج شده اند، این ها جزو رسالت های عمومی است که شما افسران پای کار این معانی هستید.
آیت الله عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۹ سوره احزاب می فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّه»، یعنی همان کسانی که پیام های خدا را ابلاغ می کنند، خداوند این را به همه آدم ها گفته است، هر مسلمانی باید مبلّغ رسالت های الهی باشد، شما در یک فضا و فرصتی قرار گرفته اید و با امکاناتی که در اختیارتان است، می توانید این امکانات را به مردم بشناسانید و هم کاری کنید مردم از جنبه های پاک، سالم و صحیح آن استفاده نماید، خصوصاً در ارتباط با امکانات نو و جدیدی که هنوز همه ابعاد آن برای مردم آشکار نشده و مردم همه فرصت های آنها را نشناخته اند.