Rate this post

به گزارش عاشق وب، مشکل شرکتهای پرداخت یاری در حوزه تأمین ارز اربعین با رایزنی سازمان فناوری اطلاعات مرتفع شد.

به گزارش عاشق وب به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی نشستی چالش ها و درخواست های شرکتهای فعال در حوزه ارزی اربعین مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیمات مهمی هم اتخاذ شد. در این رویداد که دومین دور نشست شرکتهای پولی و مالی اربعین محسوب می شود، دکتر خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی، شاد کار، مشاور رئیس بانک مرکزی، چهار شرکت فعال حوزه ارزی در اربعین سال جاری و برخی مدیران در رابطه با کارهای ارزی بانک مرکزی حضور داشتند.
اهم درخواست های این شرکت ها، مبتنی بر دریافت اجازه فعالیت ارزی در کشور عراق با هدف همکاری با شرکتهای تجاری در این کشور بود. بطوریکه تجار ایرانی بتوانند در کشور عراق، ارز را در اختیار شرکتهای پرداخت یاری قرار دهند تا ارز مورد نیاز زائرین تأمین شود.
اما نشست امروز دستاورد مهمی را هم به همراه داشت و آن موافقت با تخصیص کد کوتاژ وارداتی به یک اپلیکیشن و سایر شرکتهای مشابهی بود که در رویداد اربعین حسینی به عرضه خدمات ارزی می پردازند. موافقت بانک مرکزی با اعطای کد کوتاژ وارداتی این امکان را برای شرکتهای فعال در حوزه ارزی فراهم می آورد که بتوانند دینارهای صادراتی را در عراق به زوار تحویل دهند.
از دیگر موارد مطروحه در این جلسه، درخواست شرکت ها برای خرید و فروش مجازی ارز و به عبارتی راه اندازی صرافیهای مجازی و هم ایجاد امکان های نوین پرداخت بود که گرچه مورد استقبال مسؤلان بانک مرکزی قرار گرفت، اما به سبب کمبود وقت، مقرر شد در برنامه های آینده حوزه خدمات ارزی اربعین قرار بگیرد.