Rate this post

عاشق وب: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در عرصه خدمات ابری و مراکز داده آگاهی داد.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در کشور اظهار داشت: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را باید هر سه ماه یک مرتبه به مرکز ملی فضای مجازی گزارش دهیم.
وی در رابطه با میزان تایید پیشرفت پروژه از جانب مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: آخرین درصدهایی که برای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تأیید شده همان ۵۷ درصد پیشرفت قبلی است.
وی اضافه کرد: پیشرفت هایی که از بهمن سال قبل تا کنون اتفاق افتاده، هنوز در مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است ازاین رو امکان دارد درصد جدیدی پیشرفت برای ما ثبت گردد اما از نظر مرکز ملی فعلا تأیید نشده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد حوزه های پیشرفت شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات در حوزه خدمات ابری و توسعه مراکز داده پیشرفت های خوبی داشته است. همینطور در حوزه مدیریت منابع، نامهای دامنه، آی پی آدرس، گامهای خیلی خوبی برداشته شده است که انشاالله جزئیات آن اعلام می شود.
وی اضافه کرد: استفاده روزمره کاربران از خدمات پایه، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی همانند سابق ادامه دارد و خوشبختانه آن چه که هم اکنون در قسمت شبکه ملی اطلاعات دنبال می نماییم برنامه توسعه برای تکمیل اقداماتی است که پارسال و سال قبلش انجام داده ایم.
انصاری در انتها ضمن اشاره به این که شبکه ملی اطلاعات بیشتر از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، اظهار داشت: با مرکز ملی فضای مجازی هر هفته جلسه برگزار می گردد و گزارش های رسمی هر سه ماه یک مرتبه داده می شود.