Rate this post

به گزارش عاشق وب، جامعه اطلاعاتی آمریکا به صنعت فضای داخلی، در رابطه با ریسک رو به رشد جاسوسی و حملات جاسوسی از جانب چین، روسیه و دشمنان دیگر، اخطار داد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، طبق بولتنی که به صورت مشترک توسط «مرکز ملی امنیت و ضد اطلاعات»، اف بی آی و نیروی هوایی آمریکا انتشار یافته، شرکتهای فضایی آمریکایی در معرض خطر حملات سایبری، سرمایه گذاری استراتژیک همچون جوینت ونچر و خرید شرکت، هدف گیری گره های زنجیره تأمین و روشهای فنی دیگر برای دسترسی یافتن به صنعت فضایی قرار دارند.

این اخطار که می گوید چنین عملیات های اطلاعاتی خارجی، خطری برای اسرار شرکت و همینطور اختلال و تضعیف ارتباطات ماهواره ای آمریکا، قابلیت های سنجش از راه دور و تصویربرداری، محسوب می شوند، بعد از چند حمله اخیر به ماهواره ها، داده شده است.

در این هشدار، به شرکت ها سفارش شده است که ناهنجاری ها را ثبت کرده، یک برنامه تهدید داخلی برای شناسایی نفوذها ایجاد کنند و مراقب درخواست های بازدید از جانب نهادهای خارجی، تماس ها در کنفرانس ها و فضای آنلاین باشند. همینطور در رابطه با پیشنهادهای ناخواسته برای سرمایه گذاری مشترک با شرکتهای در رابطه با دولت های خارجی یا شرکتهای دولتی، اخطار داده شد.

چین و روسیه همواره این ادعاها که برای نفوذ به سیستم های فضایی یا اختلال در آنها، عملیات هک یا نفوذ انجام داده اند را انکار کرده اند. سخنگوی سفارت چین در آمریکا اعلام نمود که این کشور همواره اکتشاف صلح آمیز فضا را دنبال کرده و بر این باور است که باید برای منفعت کل بشریت، استفاده گردد.

به گفته یک مقام ضد اطلاعاتی آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، آمریکا بخصوص مشتاق است از شرکتهای ماهواره ای کوچک و متوسطی حمایت کند که امکان دارد از ابعاد و انواع ریسک های موجود، آگاه نباشند و به آنها برای تقویت اقدامات خنثی سازی و تاب آوری، کمک نماید.

شرکت های ماهواره ای بزرگ که با دولت ارتباط دارند، هدف قرار گرفته اند. شرکت «ویاست» در سال ۲۰۲۲، قبل از حمله نظامی روسیه به اکراین که سبب جابجایی بیشتر از ۴۵ هزار مودم این شرکت در سرتاسر اروپا و مناطق دیگر شد، هدف یک حمله سایبری قرار گرفت. «استارلینک» که بخشی از شرکت «اسپیس ایکس» است هم با حملاتی روبروست که هدف آنها اختلال در خدماتی است که برای اکراین، فراهم می آورد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیروی فضایی آمریکا ماه میلادی جاری، یک واحد هدف گیری جدید را رونمایی نمود که به دشمنان در فضا و در ایستگاه های زمینی و تهدیدهایی که برای سیستم های ماهواره ای آمریکا در فضا ایجاد می کنند، متمرکز خواهد شد.

منبع: