Rate this post

عاشق وب: کمیته سنای استرالیا مقررات و محدودیت هایی برای رسانه های اجتماعی سفارش کرد که شامل ممنوعیت احتمالی سرویس پیامرسان چینی وی چت در دستگاه های دولتی است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، گزارش روز سه شنبه این کمیته که سرگرم تحقیقات درباره ی استفاده قدرت های خارجی از شبکه اجتماعی برای مداخله در این کشور است، شامل ۱۷ سفارش همچون مقررات جدید شفافیت قابل اعمال بوسیله جریمه، گسترش ممنوعیت فعلی تیک تاک در دستگاه های دولتی به پیامرسان چینی وی چت است.

سناتور پاترسون، رییس این کمیته سنای استرالیا در اطلاعیه ای اظهار داشت: شرکت هایی مانند تیک تاک و وی چت، به سبب اینکه دفتر مرکزی شرکت های مادر آنها (بایت دنس و تنسنت) در چین است و مشمول قوانین امنیت ملی چین هستند، ریسک های امنیت ملی منحصری ایجاد می کنند.

این کمیته همین طور سفارش کرد استرالیا به کشورهای درحال توسعه در منطقه ایندو پاسیفیک در مقابل کارهای اطلاعاتی مخرب دولت های خودکامه کمک نماید.

بر اساس گزارش رویترز، هر چند خیلی از سفارش ها مربوط به پلت فرم های شبکه اجتماعی چینی بود اما ۱۱ قوانین شفافیت، همه پلت فرم های شبکه اجتماعی بزرگ را ملزم خواهدنمود حساب های رسانه های دولتی را با برچسب، مشخص کنند.

منبع: