Rate this post

عاشق وب: عاشق وب: هکرها، کاربران بازی کال اف دیوتی (ندای وظیفه) را به بدافزاری آلوده کردند که بصورت خودکار، در لابی های آنلاین پخش می شود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در ۲۶ ژوئن، یکی از کاربران انجمن آنلاین “استیم” به سایر بازیکنان بازی “کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲” اخطار داد که هکرها با استفاده از لابی های هک شده، حمله می کنند و پیشنهاد کرد از آنتی ویروس استفاده نمایند.

یک کاربر دیگر این بازی ادعا نمود که این بدافزار را تحلیل و بررسی کرده است و در همان گروه نوشت که به نظر می آید این بدافزار یک “ورم” است. یک منبع مطلع صنعت بازی که مایل نبود نامش فاش شود، تایید نمود که این بدافزار، حاوی یک “ورم” است.

نیل وود، سخنگوی شرکت اکتیویژن به توییتی ارجاع داد که یک مقام این شرکت در حساب توییتر کالاف دیوتی منتشر نموده و به شکل مبهومی، به وجود بدافزار اشاره کرده بود.

در این توییت آمده است: همزمان با بررسی گزارش های در ارتباط با یک مشکل توسط این شرکت، بازی چند نفره “کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲ (۲۰۰۹)” در” استیم” آفلاین شد.

معلوم نیست چرا هکرها درحال انتشار این بدافزار هستند. این بدافزار یک ورم است چونکه به نظر می آید از راه لابی های آنلاین، به صورت خودکار از یک بازیکن آلوده، به بازیکن دیگر پخش می شود. این به معنای آن است که هکرها احیانا یک یا چند باگ را در بازی پیدا کرده اند و از آن برای اجرای کدهای مخرب روی کامپیوتر بازیکنان دیگر استفاده می نمایند.

بازی “کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲” در سال ۲۰۰۹ توسط غول بازی های اکتیویژن منتشر گردید اما هنوز یک جامعه آنلاین کوچک از بازیکنان دارد. بر مبنای وب سایتی که تعداد بازیکنانی که به صورت آنلاین، بازی های ویدئویی را بازی می کنند، ردیابی می کند، حدود ۶۰۰ نفر این بازی را بازی می کردند.

بر اساس گزارش وبسایت تِک کرانچ، هر چند پیش از این مواردی از انتشار بدافزارها از راه بازی های ویدئویی مشاهده شده است اما معمولاً از راه نسخه های تروجان شده نصب کننده های بازی، بوده است.