Rate this post

به گزارش عاشق وب، معاون علمی رئیس جمهور واگذاری سهام بعضی کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال را نشان دهنده بلوغ این حوزه عنوان نمود و اظهار داشت: فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ های بزرگ به نهادهای حاکمیتی وجود ندارد.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص این که در چند ماه اخیر مبحث واگذاری سهام بعضی کسب وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح گردیده است و این مسئله تصوری در خصوص اینکه فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ های بزرگ وجود دارد، بوجود آورده است، اظهار داشت: پیش از این، یک عده صحبت های نادرستی را بدون دلیل و مدرک در رابطه با واگذاری بعضی کسب وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می کردند، این حساسیت به وجود آمده است اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد.

دهقانی چنین واگذاری هایی را نشان دهنده بلوغ این حوزه عنوان نمود و اظهار داشت: این روند بدین معناست که کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه های بزرگ از سایر شرکت ها جذب می کنند که در نهایت به بزرگ شدن جدی این کسب و کارها منجر می شود. یکی از این کسب و کارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و هم اکنون سرمایه ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این عرصه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن تاکید بر این که هدف ما حاکمیتی کردن استارتاپ ها نیست، اظهار داشت: سال قبل با بعضی چالش ها و مشکلاتی که برای کسب وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد چنین تصور می شود که اراده ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد نماید. این در شرایطی است که هم من هم آقای زارع پور دفاع و حمایت همه جانبه از کسب و کارها داشتیم. سال قبل و در جریان توقف بعضی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، همان موقع به صورت محکم و متقن، بر لزوم ادامه روند ادامه فعالیت کسب و کارهای این حوزه تاکید و بیان کردم، بستن کسب و کار به مردمی صدمه می زند که از آن استفاده می نمایند، موضعی که مورد تاکید صریح ویژه شخص رئیس جمهور و وزیر ارتباطات بود.
دهقانی بیان نمود: معتقدم راه کمک به فضای کسب و کارهای دیجیتال کشور، حذف و تعطیل کردن این کسب و کارها نیست. تکرار می کنم اگر با فضا و ساختار این شرکت ها مشکلی هست، نباید آنها را تعطیل کرد و باید فضای رقابت سالم را تسهیل کرد.
وی با تکیه بر این که ما به هیچ عنوان موافق تعطیلی کسب و کارها نیستیم، اضافه کرد: حرف من این بود که اگر می خواهیم کاری در این حوزه انجام بدهیم باید این باشد که به جریان های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم اما اینکه این کسب و کارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملا غلط است. حرف ما اینست که کسب و کارها را نبندیم و به جای آن از جریان های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آنها استفاده نماییم.