Rate this post

به گزارش عاشق وب، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه برای معرفی برترین اپراتورهای ثابت و سیار برپایه شاخصهای کیفی مختلف اطلاع داد.

به گزارش عاشق وب به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امیر لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش روابط عمومی استان ها، شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و در پاسخ به سوالات کارشناسان روابط عمومی این وزارت خانه از معرفی اپراتورهای برتر برپایه شاخصهای کیفی اطلاع داد و اظهار داشت: این اقدام برای تسهیل دسترسی مشترکان به برترین خدمات ارتباطی صورت می گیرد.
وی سرعت اینترنت را در کسب رضایت مشترکان بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توسعه فیبرنوری در کشور افزایش سرعت اینترنت را به دنبال دارد چون که فیبرنوری، سرعت اینترنت را تا هزار مگابیت بر ثانیه بالا می برد و رگولاتوری تصمیم دارد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کف سرعت عرضه شده از جانب اپراتورها بر روی فیبرنوری را مشخص نماید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تغییر باورهای نادرست جامعه پیرامون بحث تشعشعات دکل های مخابراتی را یکی از وظایف تبیینی حوزه روابط عمومی دانست و اظهار داشت: در بحث تشعشعات دو مبحث مطرح است. یکی تشعشعات تجهیزات مخابراتی و BTSها و دیگری تشعشعاتی است که گوشیهای تلفن همراه تولید می کنند.
لاجوردی ضمن اشاره به این که نظارت بر تداخل فرکانسی تجهیزات رادیویی بر عهده معاونت رادیویی رگولاتوری و نظارت بر میزان تشعشعات دکل های مخابراتی برعهده سازمان انرژی اتمی کشور است، اظهار داشت: اندازه گیری تشعشعات دکل های مخابراتی و ارتباطی توسط رگولاتوری صورت می گیرد و سازمان انرژی اتمی بر مبنای استانداردهای جهانی بر آن نظارت بسیار سختگیرانه ای دارد.
وی اضافه کرد: ضمن این که گوشیهای تلفن همراه که مردم استفاده می نمایند هم تشعشع دارد که پیش از ورود آنها به کشور، میزان تشعشع آنها توسط لابراتوار های مورد تأیید رگولاتوری اندازه گیری شده و تنها زمانیکه این میزان کمتر از اندازه استاندارد باشد، اجازه واردات به کشور را پیدا می کند.
معاون وزیر ارتباطات همینطور در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه پیرامون ممنوعیت واردات گوشیهای آیفون، اظهار داشت: در حوزه واردات گوشی همراه، وزارت ارتباطات و رگولاتوری اختیاری ندارد و متولی اصلی واردات گوشی به کشور وزارت صمت است.
جانشین وزیر در امور ارتباطات در رابطه با گوشیهایی که قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارند، بیان نمود: این مورد به عوامل مختلف بستگی دارد. بعنوان مثال یک گوشی امکان دارد نسل پنجم را روی فرکانس ۲۳۰۰ پشتیبانی کند درحالیکه اپراتور امکان دارد ۵G را روی فرکانس ۳۵۰۰ عرضه کرده باشد که در این صورت آن گوشی باوجود پشتیبانی از ۵G اما قابلیت اتصال و استفاده از نسل پنجم را ندارد.
وی افزود: نکته دیگر این که برندهای مختلف گاهی به صورت منطقه ای و در نسخه های اروپا، آسیا و… تولید می شوند. یعنی سازندگان متناسب با منطقه جغرافیایی، گوشی را می سازند و قابلیت های مختلف روی آن می گذارند. از همین رو امکان دارد یک مدل گوشی ۵G در نسخه اروپایی به شبکه نسل پنجم متصل شود اما همان مدل گوشی در نسخه خاورمیانه، پاسخگوی ۵G نباشد.

منبع: