Rate this post

عاشق وب: شرکت سگا (Sega) ظاهرا در آستانه خرید یک میلیارد دلاری شرکت راویو انترتینمنت (Rovio Entertainment) است که مالک بازی موبایل محبوب پرندگان خشمگین (Angry Birds) است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند: شرکت ژاپنی سگا ممکنست تا اوایل هفته آتی، این قرارداد بزرگ را نهایی کند. باتوجه به اینکه محبوبیت بازیهای پرندگان خشمگین افول کرده است، اینکه سگا به ویژه شرکت مادرش، “سگا سامی هولدینگز” می خواهند مبلغ کلانی را برای خرید راویو هزینه کنند، حیرت انگیز بوده است.

این بازی در سال ۲۰۰۹ به موفقیت بزرگی دست یافت اما از اوجی که در سال ۲۰۱۴ داشت، افول کرده است. شرکت راویو در سال ۲۰۱۶، اقتباس سینمائی پرندگان خشمگین را امتحان کرد که در گیشه ها با موفقیت روبرو شد و حتی اگر مرورکنندگان نسبت به این فیلم، مهربان نبودند، همچنان هفتمین فیلم پرفروش بازی ویدئویی است. نسخه بعدی این فیلم که در سال ۲۰۱۹ انتشار یافت، به موفقیت مشابهی نرسید و راویو شاهد آن بود که رقیبانی نظیر “کندی کراش” (Candy Crush) رشد بیشتری کرده و علاقه به پرندگان خشمگین را کمتر کرده اند.

به تازگی، شرکت راویو، بازی اوریجیتال پرندگان خشمگین را از فروشگاه گوگل پلی حذف نمود و نسخه iOS آنرا به رِد فرست فلایت (Red’s First Flight) تغییر نام داد.

پیش از این، راویو سرگرم مذاکره برای یک قرارداد فروش ۸۰۰ میلیون دلاری با شرکت “پلی تیکا” بود اما این مذاکرات در مارس رسما به پایان رسید. حالا، سگا ممکنست به زودی صاحب این شرکت فنلاندی شود.

بر اساس گزارش وب سایت ورج، طبق رکوردی که توسط رکوردهای جهانی گینس تائید شده است، بازی اوریجیتال پرندگان خشمگین راویو، اولین بازی موبایلی بود که به یک میلیارد دانلود رسید و راویو ادعا نمود مجموع بازیهای این شرکت تا سال گذشته، به رکورد پنج میلیارد دانلود رسیدند.

منبع: