Rate this post

عاشق وب: مجلس نمایندگان آمریکا مقرر است هفته آتی در مورد طرح مقابله با شرکت های مخابراتی چینی هواوی و زد تی ای که از طرف دولت ایالات متحده تهدیدی امنیتی تلقی می شوند، رأی گیری کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان روز سه شنبه اعلام نمود طرحی با حمایت دو حزب با عنوان قانون مقابله با ارتباطات غیرقابل اعتماد در خارج از کشور را تصویب می کند که برمبنای آن وزارت امور خارجه باید در مورد متحدان آمریکا در ناتو و سایر کشورهایی که از تجهیزات یا خدمات مخابراتی شرکت هایی مانند هواوی و زد تی ای در شبکه های نسل پنجم خود استفاده می نمایند، گزارش دهد.
سوزان وایلد، نماینده دموکرات حامی این اقدام اظهار داشت: «ما باید تلاش خودرا برای صیانت از امنیت ملی و منافع خود و کمک به متحدان برای اتخاذ تدابیر حیاتی برای امنیت خود افزایش دهیم.»
این طرح همین طور شرکت های سهامی عام را ملزم می کند تا افشا کنند جهت استفاده از تجهیزات هواوی و زد تی ای یا خدمات تحت پوشش این دو شرکت قرارداد بسته اند یا خیر. هواوی و زد تی ای هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده اند.
در این طرح به وزارت خارجه ایالات متحده فرمان داده شده پروژه های زیرساختی مخابراتی کلیدی برای ارتقای امنیت ملی ایالات متحده را مشخص کرده و گزارشی در مورد لطمه پذیری های مخابراتی در سفارتخانه های ایالات متحده در خارج از کشور تهیه نماید.