Rate this post

به گزارش عاشق وب کارشناسان باور دارند قطعه ای بزرگ از یک زباله فضایی که به منطقه ای روستایی در هند برخورد کرده است می تواند بخشی از یک موشک چینی باشد که سال قبل به فضا پرتاب شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این حلقه فلزی که بر اساس گزارش ها دو تا سه متر قطر دارد و وزن آن بیشتر از ۴۰ کیلوگرم است اواخر روز شنبه در یک مزرعه روستایی در ایالت ماهاراشترا (Maharashtra) کشف شد. هیچ گزارشی از صدمه جانی و مالی وجود ندارد.
زنی ناشناس به “تایمز آو ایندیا”(The Times of India) اظهار داشت: ما درحال آماده شدن برای یک مراسم بودیم که صفحه ای سرخ در آسمان درخشید و به زمین برخورد و صدای بلندی ایجاد کرد. مردم با ترس به خانه هایشان فرار کردند و برای حدود نیم ساعت در خانه ماندند.
“آجای گلهان”(Ajay Gulhane) به “Press Trust of India” اظهار داشت: شی دیگری که یک توپ فلزی بزرگ به قطر نیم متر بود هم به روستای دیگری در این منطقه برخورد کرده است. او اضافه کرد: این شی جهت بررسی جمع آوری شده است. ما افرادی را به روستاهای مختلف در این منطقه فرستادیم تا به دنبال قطعات دیگری که امکان دارد در این روستاها سقوط کرده باشند بگردند.
مقامات “سازمان تحقیقات فضایی هند”(ISRO) به تایمز گفتند که زمان برخورد این شی نزدیک ترین تطابق را با زمان بازگشت بقایای یک موشک چینی به جو دارد که در فوریه سال ۲۰۲۱ پرتاب شد. آنها افزودند: وقتی قطعات یک موشک موفق به عبور از جو زمین می شوند می توانند به زمین برخورد کنند.

“جاناتان مک داول”(Jonathan McDowell)، اخترشناس مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونیان در توییتی نوشت که این حلقه با بخشی از موشک لانگ مارچ ۳B مطابقت دارد.
اجسام هنگام ورود به جو میزان زیادی گرما و اصطکاک ایجاد می کنند که سبب سوختن و نابودی آنها می شود اما اجسام بزرگ امکان دارد به صورت کامل از بین نروند. بقایای آنها امکان دارد به زمین برخورد کند و سبب صدمه و تلفات شود با اینکه امکان رخ دادن چنین اتفاقی کم است.