Rate this post

عاشق وب: ایلان ماسک، رییس تسلا اعلام نمود که ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد دلار خریداری نموده است و این اقدام، وی را به بزرگترین سهامدار سایت میکروبلاگینگ تبدیل کرد و موجب افزایش بیش از ۲۷ درصدی سهام این شرکت شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ماسک، کاربر پرکار توییتر، از زمان پیوستن به این سایت در سال ۲۰۰۹ بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده دارد و با پیام های گاه به گاه کوتاه و جنجالی خود تاثیرات قابل توجهی بر بازارهای مالی می گذارد.
قبل از این ماسک از طرفداران خود خواست تا نظراتشان را در مورد آزادی بیان در توییتر ابراز کنند. ماسک فکری جدی برای ایجاد یک پلت فرم رسانه اجتماعی جدید می کند و تعهد توییتر به آزادی بیان را زیر سوال می برد.
نتایج سه ماهه اخیر توییتر و اضافه شدن کاربران کمتر از حد انتظار، سوالاتی را در مورد چشم انداز رشد آن به وجود آورده است حتی اگر پروژه های بزرگی مانند اتاق های گفت وگوی صوتی و خبرنامه ها را برای اختتام دادن به رکود طولانی مدت دنبال کند.
به نقل از چاینا نیوز، مشخص شده است که ماسک دارای ۷۳.۵ میلیون سهام توییتر است.
سهام توییتر با این خبر افزوده شد و با ۲۷.۱ درصد افزایش به ۴۹.۹۷ دلار رسید. این سهام که در ۱۲ ماه گذشته تا اختتام روز جمعه ۳۸ درصد کم شده بود، روز دوشنبه ۸.۳۸ میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرد که حالا به ۳۹.۳ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: