Rate this post

در صورتیکه هنوز هم زبان انگلیسی اولین جایگاه را در لیست رایج ترین زبان های اینترنت دارد، بررسی ها نشان دهنده تغییراتی ست که در سالهای اخیر درباب زبان های دیگر دراین زمینه رخ داده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آمار سایت w3techs نشان داده است که تا فوریه سال ۲۰۲۲ انگلیسی با ۶۳ درصد، روسی با ۶.۱ درصد، ترکی با ۳.۷ درصد، اسپانیولی با ۳.۶ درصد و فارسی با ۳.۲ درصد بیشترین محتوای اینترنت را می سازند.

البته این درحالی است که همین بررسی نشان داده است همه این زبان ها (به جز اسپانیولی) در مدت اخیر مورد بررسی گرفتار افتی در این حوزه شده اند، که بیشترین این افت را روسی و کمترین را ترکی داشته است.
اما آمار statista در سال ۲۰۲۰(رایج ترین زبان های مورد استفاده در اینترنت بر مبنای سهم کاربران) نشان داده است در حالیکه از ژانویه ۲۰۲۰، انگلیسی با ۲۵.۹ درصد از کاربران اینترنت در سرتاسر جهان، محبوب ترین زبان آنلاین بود، چینی ها با سهم ۱۹.۴ درصدی در رتبه دوم قرار داشتند. زبان اسپانیایی هم سومین زبان پرکاربرد آنلاین بود. همینطور این بررسی نشان می داد که ۱۰ زبان برتر ۷۶.۹ درصد از کاربران جهانی اینترنت را می سازند.
علاوه بر این، آمارها نشان داده است که ایالات متحده آمریکا و هند، کشورهایی که بعد از چین بیشترین کاربران اینترنت را دارند، بزرگترین کشورهای انگلیسی زبان جهان هم هستند. در نتیجه، بیشتر اطلاعات آنلاین به زبان انگلیسی ایجاد می شود. در این مورد، حتی کاربرانی که انگلیسی برای آنها زبان مادری نیست، امکان دارد برای راحتی از آن استفاده کنند. همچنین، انگلیسی اغلب بعنوان زبان ارتباطی مشترک بین افراد با ملیت های مختلف انتخاب می شود.
این در شرایطی است که سهم بزرگ محتوای زبان چینی به این علت عنوان شده بود که چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بیشترین کاربران اینترنت را در سرتاسر جهان داشته است.
البته، تا نوامبر ۲۰۲۱، تعداد تخمینی کاربران اینترنت در سرتاسر جهان ۴.۹ میلیارد نفر بود. در بین مناطق جهانی، آسیا با بیشتر از نیمی از کاربران اینترنت جهانی، که ۲.۷ میلیارد نفر تخمین زده می شود، تا مارس ۲۰۲۱ پیشتاز بود. اروپا هم دومین منطقه از نظر تعداد کاربران اینترنت بود.
همینطور بررسی ها نشان داده است که از نظر ضریب نفوذ اینترنت در سرتاسر جهان، اروپای شمالی از آوریل ۲۰۲۱ پیشتاز بود و ۹۷ درصد از جمعیت آن به اینترنت دسترسی داشتند.
رایج ترین زبان های مورد استفاده در اینترنت از ژانویه ۲۰۲۰، بر مبنای سهم کاربران اینترنت