Rate this post

عاشق وب: مدیر آژانس فضایی روسیه، آمریکا و اروپا را به سقوط ایستگاه فضایی بین المللی بر روی آمریکا، اروپا، چین یا هند تهدید کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، “دیمیتری روگوزین”(Dmitry Rogozin)، مدیر آژانس فضایی روسیه اندکی بعد از سخنرانی بایدن و در واکنش به تحریم های آمریکا ضد روسیه، توییت هایی منتشر نمود.
روگوزین در رشته توییت هایی نوشت: آیا می خواهید همکاری ما در ایستگاه فضایی بین المللی را نابود کنید؟ اگر همکاری با ما را متوقف کنید چه کسی از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط کنترل نشده ی آن بر ایالات متحده یا اروپا جلوگیری خواهد کرد؟ امکان سقوط این سازه ۵۰۰ تنی بر چین و هند هم وجود دارد. آیا می خواهید آنها را با چنین چشم اندازی تهدید کنید؟ ایستگاه فضایی از فراز روسیه عبور نمی کند ازاین رو همه ی خطرها متوجه شماست. برای این خطرها آماده اید؟
روگوزین با کنایه به ایلان ماسک و پروژه ماهواره های اینترنتی شرکت اسپیس ایکس اظهار داشت: تاجران با استعداد شما مدار نزدیک زمین را آلوده کرده اند و فضانوردان ما ایستگاه فضایی را طوری هدایت می کنند که به این زباله ها برخورد نکنند.
وی اضافه کرد: شاید رئیس جمهور بایدن “در باغ نباشد” اما به وی تفهیم کنید که فضانوردان ما چطور مدار حرکت ایستگاه فضایی را تصحیح می کنند که به این زباله ها برخورد نکند.
روگوزین در توییت دیگری تصریح کرد: آیا برای اینها آماده اید؟ آقایان وقتی درحال برنامه ریزی برای تحریم هستید، آلزایمر داشتن(اشاره به بایدن) آن فردی که این تحریم ها را نوشته هم بررسی کنید تا تحریمهایتان روی سر خودتان خراب نشود.

منبع: