Rate this post

به گزارش عاشق وب یک کارشناس بازار رمزارزها با بیان اینکه بین تحرکات قیمتی بیتکوین و شرایط فاندامنتال بیتکوین اختلاف بسیاری افتاده است، اظهار داشت: با این حال، قیمت بیتکوین ثابت مانده اما شاخصهای فاندامنتال بیتکوین وضعیت بسیار خوبی دارند.
احسان عاشوری در گفتگو با ایسنا، با طرح این سوال که در این شرایط ثابت بازار ارزهای دیجیتالی، سوال اصلی این است که آیا بیتکوین جذابیتش را برای سرمایه گذاران عادی از دست داده است؟ اظهار داشت: نکته ی دیگری که نباید نادیده گرفته شود این است که بین تحرکات قیمتی بیتکوین و شرایط فاندامنتال بیتکوین اختلاف بسیاری افتاده، از طرفی قیمت بیتکوین ثابت مانده اما شاخصهای فاندامنتال بیتکوین وضعیت بسیار خوبی دارند. به هر ترتیب همه چیز که فعلاً آرام است و ارزهای دیجیتالی چیزی برای غافلگیر کردن ندارند.
بازار سهام آمریکا احیانا در شش ماه آینده روند صعودی خواهد داشت
وی ضمن اشاره به نخستین نکته ضروری که باید در ایام آینده زیر نظر داشت، اضافه کرد: سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره می تواند باعث یک آشوب نسبی در ماه های پیش رو شود. فدرال رزرو آمریکا برای سال جاری دو افزایش نرخ بهره را برنامه ریزی نموده است و توانایی بازارهای مالی در جذب این سرمایه، می تواند یک آزمون کلیدی برای عملکرد آنها باشد. به احتمال زیاد بیتکوین در این دوره نوسان های زیادی خواهد داشت، که این مساله هم می تواند به علت نوسانات بازار سهام باشد و هم به علت اصلاحات فدرال رزرو آمریکا.
سطوح مقاومتی و حمایتی بیت کوین
این کارشناس بازار رمزارزها، افزود: اگر بخواهیم نگاهی به سطوح مقاومتی و حمایتی بیتکوین بیندازیم، باید بگوییم که سطح ۴۸ هزار دلار، حدودا یک دیوار نازک به حساب می آید. صعود به بالاتر از مقاومت ۴۸ هزار دلاری می تواند شروع یک افزایش قیمت جدید برای بیتکوین باشد. مقاومت مهم بعدی بیتکوین در نزدیکی ۴۸٫۵۰۰ دلاری قرار دارد و در صورت عبور از آن قیمت بیتکوین می تواند در کوتاه مدت به ۵۰ هزار دلار برسد. در سمت مقابل، در صورتیکه قیمت بیتکوین از مقاومت ۴۸ هزار دلاری عبور نکند، احتمالاً به سطح حمایتی ۴۶٫۴۰۰ دلاری خواهد رسید. نخستین سطح حمایتی اصلی بیتکوین هم در نزدیکی ۴۶٫۱۰۰ دلار قرار دارد.
روند قیمت پایداری شروع شده است
عاشوری با اشاره به اینکه معیارهای آنچین (درون شبکه ای) بیتکوین از یک روند قیمتی پایدار خبر می دهند، اظهار داشت: هم اکنون شاخص SOPR (که نشان دهنده سود خروجی مصرف شده است) به زیر یک رسیده است. این یعنی کسانی که درحال فروش بیتکوین هایشان در ضرر بوده اند، کاسته شده اند. معمولاً وقتی چنین اتفاقی می افتد، روند قیمت پایداری آغاز می شود. سرمایه گذاران بلندمدت هم همچنان در نفروختن بیتکوین های خود ثابت قدم هستند.
ماینرهای بیتکوین علاقه ای به فروش ندارند
وی با اشاره به اینکه معیارهای فاندامنتال هیچگاه به این اندازه خوب نبوده اند، تصریح کرد: یکی از نکات بسیار امیدوارکننده این است که با وجود بازگشت قیمت بیتکوین از ۶۹ هزار دلار، ماینرهای بیتکوین علاقه ای به فروش ندارند و در حال انباشت هستند. در عین حال نرخ هش شبکه بیتکوین در بالاترین میزان خود قرار دارد. این مورد آخرین بار در ماه مارس و آپریل سال گذشته، پیش از ممنوعیت های کشور چینی ضد ارزهای دیجیتالی، که باعث ریزش قیمتی شد، اتفاق افتاده بود.
این بار «ترس شدید» چقدر باقی خواهد بود؟
این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال با اشاره به اینکه شاخص ترس و طمع در ابتدای سال ۲۰۲۲ در وضعیت ترس شدید قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون سرمایه گذاران حتی نسبت به نوسان های کوچک هم حساس هستند و سریع واکنش نشان می دهند. البته میزان این شاخص نسبت به هفته گذشته هشت واحد افزایش پیدا کرده است. از نگاه تاریخی تابحال سابقه نداشته است که شاخص ترس و طمع به مدت طولانی در این محدوده باقی بماند. حالا هم احیانا وضعیت ترس فقط در یک دوره ۳۰ روزه محدود شود.

منبع: