Rate this post

دبیر کمیسیون مشترک پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی ضمن اشاره به نامه اظهار نظر مرکز پژوهش های مجلس درباب طرح پشتیبانی از حقوق کاربران اظهار داشت: بااینکه برمبنای قانون مرکز تحقیقات درباب این دست موارد حق اظهار نظر دارد اما ما به مدل انتشار نامه اظهار نظر این مرکز درباب طرح نقد داشتیم.
مهرداد ویس کرمی در گفتگو با ایسنا، در مورد جلسه امروز کمیسیون مشترک پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار داشت: جلسه امروز بیشتر صرف بررسی نامه اظهارنظر مرکز پژوهشها در مورد طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی شد. دوستان من جمله خود من به شکلی نسبت به مدل انتشار این اظهارنظر انتقاد داشتیم. البته انتقاد ما نسبت به خود اظهارنظر مرکز پژوهشها نمی باشد؛ چون که بر مبنای قانون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حق دارد در مورد این دسته از موارد اظهار نظر کند و نظر مشورتی عرضه کند و کمیسیون هم در پذیرش و یا رد آن اظهار نظر مختار باشد.
وی ادامه داد: در واقع مشکل بر سر این بود که چرا نامه اظهارنظر مرکز پژوهشها قبل از این که به دست رئیس کمیسیون برسد در فضای مجازی انتشار یافته است که البته خود مرکز پژوهشها هم این مورد را قبول دارد. در همان زمان پذیرفت که این گونه انتشار نظر خطای شخصی بوده و برخی اشخاص چنین اقدامی انجام داده اند و این مورد اقدام خود مرکز پژوهش های مجلس به معنای عام کلمه نبوده است.
دبیر کمیسیون مشترک پشتیبانی از حقوق کاربران اظهار داشت: در این زمان بررسی مرکز پژوهشها با حضور گروههای مختلف در چندین جلسه بحث ها پیش رفته و تغییراتی در پیش نویس انجام شده است. از طرفی مرکز پژوهش های مجلس برای اقدامات بیشتر مهلت بیشتری از کمیسیون درخواست کرده است. باآنکه ما از مرکز پژوهش های مجلس درخواست کرده بودیم که نظر وزارت ارتباطات و شورایعالی فضای مجازی را با پیش نویس طرح مربوطه ادغام کند که این کار انجام نشده است.
ویس کرمی اظهار داشت: با عنایت به این که زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ فرا رسیده و بعضی از همکاران ما در کمیسیون مشترک بعنوان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتخاب شدند به احتمال زیاد کمیسیون مشترک به مرکز پژوهشها این مهلت را می دهد تا در زمانی که ما درگیر بررسی لایحه بودجه هستیم مرکز هم کار خویش را بر روی طرح انجام دهد.
او در آخر افزود: فردا تصمیم نهایی کمیسیون مشترک مشخص می شود اما با عنایت به فرا رسیدن زمان بررسی لایحه بودجه به احتمال قوی کار بررسی طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی بعد از اتمام کار بودجه در مجلس در کمیسیون مشترک از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی ضمن بر شمردن اشکالات عدیده متن طرح خواهان تخصیص زمان بیشتر برای اصلاح آن شد.
در متن این نامه از کاهش سرمایه اجتماعی نهادی، ایجاد بی ثباتی در قوانین و مقررات اقتصادی، به مخاطره افتادن امنیت سرمایه گذاری، مداخله بسیار زیاد طرح در شئون مختلف زندگی مردم، ترغیب نخبگان به مهاجرت، ابهام و عدم شفافیت در مفاد و فرایند تقنین و… بعنوان اشکالات جدی این طرح ذکر شده است.