Rate this post

عاشق وب: یک ربات آشپز به نام ˮفلیپیˮ(Flippy) که می تواند روزانه ۳۰۰ همبرگر درست کند، حالا بروزرسانی شده و قادر به پر کردن سبد سیب زمینی های سرخ کرده و قرار دادن آن در روغن است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، ربات فیلیپی که توسط شرکت “میسو رباتیکس”(Miso Robotics) تولید شده است قادر به کار کردن در بخش سرخ کردنی ها نیز هست و می تواند نسبت به نسخه قبلی دو برابر بیشتر در حوزه آماده سازی غذا کار کند و کارهایی مثل پر کردن سبد، خالی کردن و برگرداندن آنرا انجام دهد.
فروشگاه “وایت کسل”(White Castle) به همکاری با شرکت “میسو” پرداخته و به این شرکت بازخورد می دهد تا محصول خودرا از نظر عملکرد بهبود ببخشد.
ربات فیلیپی نخستین بار در سال ۲۰۲۰ جهت استفاده در منطقه شهری شیکاگو ساخته شد و قرار بود استفاده از آن در سایر مناطق نیز گسترش یابد.
کار در این بخش رستوران ها دشوار است و نیاز به فعالیت فیزیکی زیادی دارد و به سبب قرارگیری در معرض روغن و اجاق داغ در آشپزخانه کوچک خطرناکست. این موارد موجب شد که شرکت “میسو” به فکر یک جایگزین مناسب بیفتد.

ربات “فیلیپی ۲” طراحی شده تا بازدهی آشپزخانه را در صورتیکه در کنار نیروی انسانی کار می کند، به حداکثر برساند.
رستوران “وایت کسل” می گوید که از فیلیپی راضی است برای اینکه این ربات کمک می نماید تا اعضا در جای مشخص خود مستقر بمانند و نیازی به جابه جایی از یک نقطه به نقطه دیگر نداشته باشند.
با این وجود خدمه در طول استفاده از نسخه ابتدایی خاطرنشان کردند که حضور یک دستیار انسانی در تمامی مراحل از لحظه ی اول تا تحویل غذا مورد نیاز است. این بدان معناست که در چندین مرحله نیاز به حضور یک یا دو نفر از کارگران بود.
در نسخه اولیه مدیریت سبد سیب زمینی ها خودکار نبود اما این مشکل در این نسخه جدید حل شده است.
به قول شرکت سازنده این ربات، “فیلیپی ۲” نیاز به نیروی انسانی را از بین نمی برد و تنها بخش سرخ کردنی را حتی در ساعت شلوغی مدیریت می کند تا کارگران بر روی سایر کارها تمرکز کنند.

از دیگر خاصیت های جدید “فیلپی ۲” سیستم “AutoBin™” برای غذاهای کم حجم و خاص مثل پیاز حلقه ای و بال مرغ است. هر یک از سطل های این سیستم می توانند به اندازه ی یک سبد سرخ کردنی مواد غذایی در خود نگه دارند و برای مواد اولیه متفاوت مانند سبزیجات و ماهی شخصی سازی شوند تا از انتقال آلودگی جلوگیری شود.
زمانی که ماده اولیه درون سبد قرار می گیرد هوش مصنوعی وارد عمل می شود و بطور خودکار آنها را تشخیص داده و در سبد مخصوص برای پخت قرار می دهد.
به قول شرکت “میسو”، این خاصیت دخالت انسانی در پخت غذا را می کاهد و از سوختگی توسط روغن جلوگیری می کند.
فیلیپی می تواند بدون دخالت انسان ها این مراحل را انجام دهد.
این موارد موجب افزایش سرعت در حدود ۶۰ سبد در ساعت می شود. این میزان از نیاز رستوران ها در ساعات شلوغی نیز بیشتر است.
“مایک بل”(Mike Bell)، مدیرعامل شرکت “میسو” می گوید: “فیلیپی ۲” نیز مانند سایر فناوری ها در طول زمان پیشرفت کرده است. “فیلیپی ۲” فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می کند و سرعت تولید غذا را بیشتر می کند. هدف ما ساخت رباتی است که بدون خطر در هر آشپزخانه ای قادر به فعالیت باشد.
“فیلیپی ۲” تنها رباتی است که هم اکنون در مقیاس بالا تولید می شود.

منبع: