Rate this post

عاشق وب: شرکت فیسبوک اعلام نمود فعالیت سیستم تشخیص چهره ای که بطور اتوماتیک کاربران را در تصاویر و ویدئوها شناسایی می کرد، به سبب نگرانیهای رو به رشد نسبت به استفاده از چنین فناوری متوقف می کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، جروم پزنتی، نایب رئیس هوش مصنوعی فیسبوک در یک پست وبلاگ اعلام نمود رگولاتورها همچنان در مرحله فراهم کردن مجموعه قوانین روشنی جهت استفاده از این سیستم هستند. در بحبوحه این ابهامات، ما بر این باوریم که محدود کردن استفاده از تشخیص چهره برای موارد استفاده محدود، اقدام مناسبی است.

حذف تشخیص چهره از طرف بزرگترین پلت فرم شبکه اجتماعی جهان در حالی صورت می گیرد که صنعت فناوری در سال های اخیر اصول اخلاقی استفاده از این فنآوری را سبک و سنگین می کند. مخالفان می گویند فناوری تشخیص چهره که در بین خرده فروشان، بیمارستانها و کسب و کارهای دیگر به دلیلهای امنیتی محبوب است، ممکنست حریم خصوصی کاربران را به مخاطره بیاندازد و گروه های اقلیت را هدف قرار دهد و جاسوسی فراگیر را نرمال سازی کند.

فیس بوک از طرف رگولاتورها و قانونگذاران درباب ایمنی کاربر و موارد سوءاستفاده گسترده در پلتفرمهایش هدف تفحص قرار دارد. این شرکت که هفته گذشته به “متا پلتفرم” تغییر نام داد، اعلام نمود بیش از یک سوم کاربران فعال روزانه فیسبوک تنظیمات تشخیص چهره را در این سایت شبکه اجتماعی انتخاب نموده اند و این تغییر حالا تمپلت تشخیص چهره بیش از یک میلیارد کاربر را حذف می کند.

سخنگوی فیسبوک اعلام نمود حذف این سیستم بصورت جهانی انجام می شود و تا دسامبر کامل خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، این فناوری حالا به خدمات خاصی مانند کمک به افراد برای دسترسی به حسابهای قفل شده یا باز کردن قفل یک دستگاه شخصی محدود خواهد شد.

منبع: