Rate this post

عاشق وب: سران کشورهای آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا که در قالب گروه کواد همکاری دارند توافق کردند گامهایی برای ساخت زنجیره تامین نیمه رسانا بردارند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، نشریه نیک کی ژاپن با اشاره به پیش نویس بیانیه مشترک این گروه، اعلام نمود سران گروه کواد در نشستی که هفته جاری در واشنگتن برگزار می شود، این توافق را اعلام می کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا میزبان اولین نشست حضوری سران کشورهای کواد خواهد بود که به دنبال تقویت همکاری برای مقابله با رفتار تهاجمی فزاینده چین است.

طبق گزارش نیک کی، در این پیش نویس گفته شده که این چهار کشور بمنظور ایجاد یک زنجیره تامین قوی، ظرفیت تامین نیمه رسانای خودرا مشخص کرده و لطمه پذیریها را شناسایی می کنند. همچنان در این بیانیه گفته شده که استفاده از فناوریهای پیشرفته باید برمبنای احترام به حقوق بشر باشد.

در این پیش نویس از چین نامی برده نشده اما این اقدام ممانعت از بکارگیری فناوریها از طرف چین برای توسعه نفوذش به سایر نقاط جهان را مد نظر دارد.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و چین بر سر موضوعات مختلفی شامل تجارت و فناوری اختلاف دارند. بایدن در آوریل اعلام نمود آمریکا و ژاپن به اتفاق در زمینه هایی مانند ۵G و زنجیره تامین نیمه رسانا سرمایه گذاری خواهند کرد.

منبع: