Rate this post

با وجود این واقعیت که میلیون ها نفر دارای iPhone هستند، بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز پنهان شده در این دستگاه کوچک بی خبر هستند.

نیکلاس گارسیا در مقاله زیر در مورد ۳۰ قابلیت شگفت انگیز آیفون صحبت می کند. همچنین در صورت نیاز به تعمیرات موبایل آیفون اینجا کلیک کنید و از طریف این صفحه برای تعمیر آیفون خود اقدام کنید.

با وجود این واقعیت که میلیون ها نفر دارای iPhone هستند، بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز پنهان شده در این دستگاه کوچک بی خبر هستند. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند! در حالی که ممکن است تعداد انگشت شماری از این موارد را بدانید، چندین مورد باید شما را شگفت زده کنند

 

۱- هر مکانی را که در آن بوده اید ردیابی می کند.

درست است. iPhone شما از زمانی که آن را فعال کرده اید، هر مکانی را که در آن بوده اید ردیابی کرده است. برای اطمینان از اینکه iPhone  شما چقدر وحشتناک است، به تنظیمات، حریم خصوصی، خدمات موقعیت مکانی، خدمات سیستم بروید و گزینه "مکانهای مکرر" را بررسی کنید. دیدن یک تاریخ کامل از هر جایی که بوده اید می تواند بسیار چشم نواز باشد

۲- عملکرد آن بیش از آنچه فکر می کنید قابل تنظیم است.

آیا iPhone 4S از هنگ های مکرر ناشی از iOS7 مریض شده است؟ به تنظیمات ، عمومی ، قابلیت دسترسی بروید و گزینه "کاهش شفافیت" را که در بخش "افزایش کنتراست" قرار دارد ، روشن کنید. همچنین ، "کاهش حرکت" را خاموش کنید. در حال حاضر ، iPhone شما باید به همان خوبی که در iOS6 کار می کرد ، با تمام ارتقاء نرم افزاری ۷ اجرا شود!

۳- می تواند بدون دکمه پاور کار کند.

به تنظیمات ، عمومی ، قابلیت دسترسی بروید و در صورت خراب شدن دکمه پاور ، "AssistiveTouch" را روشن کنید. این یک نماد کوچک روی صفحه نمایش می دهد که به شما امکان می دهد تلفن خود را بدون نیاز به دکمه فیزیکی قفل کنید! همچنین می توانید با استفاده از این دستگاه تلفن خود را خاموش کنید. نگران نباشید ، حتی بدون دکمه روشن / خاموش ، تلفن شما به طور خودکار هنگام اتصال به برق روشن می شود.

 4- می توانید تلفن خود را طوری تنظیم کنید که با سه بار کلیک بر روی دکمه خانه ، اقدامات خاصی را انجام دهد.

در تنظیمات دسترس پذیری فوق ، گزینه ای در انتهای صفحه وجود دارد به نام "Shortcut Accessibility".  از آنجا می توانید دکمه خانه خود را برای فعال کردن زوم ، لمس کمکی ، کنترل صدا و سایر ویژگی ها با سه کلیک برنامه ریزی کنید.

۵- شما می توانید بیش از یک برنامه را در یک زمان ببندید!

وقتی به iOS7 ارتقاء یافتم ، روش بستن برنامه را یک فرآیند آزاردهنده و وقت گیر دیدم. دیگر نه! به نظر می رسد با کشیدن دو یا سه انگشت به بالا می توانید همزمان چندین برنامه را ببندید.

۶- می تواند ابزار تسطیح شما را جایگزین کند.

آیا تا به حال آرزو کرده اید که سطحی برای بدست آوردن آن لبه های کاملاً صاف که همیشه آرزو داشتید داشته باشید؟ خوب دیگر آرزو نکن! قطب نمای آیفون شما دارای سطح پنهانی است (می خواهید متوجه شوید؟) که می توانید با کشیدن صفحه به چپ آن را فعال کنید.

۷- باتری آن در حالت هواپیما دوام بیشتری می آورد.

حالت هواپیما فقط برای زمانی نیست که در هواپیما هستید! هنگامی که نیاز به صرفه جویی در باتری دارید ، از آن استفاده کنید و با یک بار شارژ عمر بیشتری خواهید داشت. استفاده از حالت هواپیما نیز باعث می شود تلفن شما سریعتر شارژ شود.

۸- هنگامی که هارد دیسک آن را تمیز می کنید عملکرد آن بهبود می یابد.

همیشه سعی کنید حداقل دو گیگابایت روی iPhone خود خالی بگذارید. هرچه حجم خالی کمتر باشد و سرعت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 9- سیری می تواند یاد بگیرد!

من دوستی داشتم که یکبار به من گفت سیری خیلی چیزهای خوب برای خودش می داند. خوب ، معلوم است که شما توانایی یادگیری بیشتر او را دارید. اگر او کلمه ای را اشتباه تلفظ می کند ، به او بگویید ، و او چندین تلفظ متناوب به شما می گوید.

 

 10- برنامه های محبوب را در نزدیکی مکان شما ردیابی می کند.

یک گزینه کوچک بی ضرر در انتهای فروشگاه برنامه وجود دارد به نام "نزدیک من" که به معنای واقعی کلمه محبوب ترین برنامه ها را در نزدیکی شما نشان می دهد. معمولاً این برنامه ها شامل برنامه های خبری محلی یا برنامه های اتوبوس برای شهری است که در آن هستید. اگر در منطقه جدیدی هستید مفید است!

 11- به طور خودکار برنامه ها را به روز می کند.

این یک ویژگی مفید است که با iOS7 وارد شده است. برخلاف تکرارهای قبلی نرم افزار ، iPhone شما اکنون هر زمان که در دسترس باشد ، بارگیری می کند. گفته می شود ، این کارایی و باتری را می خورد ، بنابراین اگر می خواهید آن را خاموش کنید ، به تنظیمات ، iTunes & App Store بروید و "به روز رسانی" را که در بخش "بارگیری خودکار" واقع شده است خاموش کنید.

۱۲-کنتراست تصاویر پس زمینه را تغییر می دهد تا متن بیشتر نمایان شود.

می ترسید که تصویر پس زمینه ای که می خواهید از آن استفاده کنید بسیار روشن باشد ، بنابراین خواندن متن را بسیار سخت می کند؟ دیگر نترس. با آخرین به روزرسانی iOS ، iPhone  شما کنتراست چنین تصاویری را به طور خودکار تنظیم می کند تا بتوانید ساعت را در صفحه قفل و متن زیر برنامه های خود مشاهده کنید.

 

۱۳- به شما این امکان را می دهد که با استفاده از دکمه های حجم صدا عکس بگیرید!

نمی توانم به شما بگویم چند بار دیده ام که صاحبان آیفون دیگر سعی کرده اند به جای دکمه های صدا که به راحتی در دسترس هستند ، آن دایره سفید را روی صفحه قرار دهند تا عکس بگیرند. اکنون می توانید خونسرد باشید و استفاده از iPhone خود را طوری شروع کنید که گویی یک دوربین واقعی نیز هست!

 14-می تواند دقیقاً به شما بگوید که چه زمانی پیامکی دریافت کرده اید.

من در ابتدا از برنامه پیام رسانی در iPhone اذیت میشدم ، زیرا فکر می کردم به شما اجازه نمی دهد که ببینید پیامک ها در چه ساعتی رسیده است. این یک ویژگی مفید است ، به طور کلی خوب است زیرا به شما اجازه می دهد بدانید چند وقت پیش شخصی برای شما پیام ارسال کرد. خوشبختانه برای همه ما ، iPhone دارای این ویژگی است. برای دسترسی به آن ، کافی است در هر مکالمه متنی که دارید به سمت چپ بکشید. سپس می توانید زمان دقیق ارسال و تحویل پیام ها را مشاهده کنید.

۱۵٫ می تواند جنسیت سیری را تغییر دهد.

از همان سیری قدیمی خسته شده اید؟ به تنظیمات ، عمومی ، Siri بروید و به پایین "جنسیت صدا" بروید. در اینجا می توانید به سیری صدای مردانه بدهید.

 16. جستجوی کانونی در واقع… مفید است؟

من هرگز نمی بینم کسی از چیزی برای جستجوی نورافکن استفاده کند، اما در واقع این یک ویژگی مفید است. فقط کافی است صفحه اصلی خود را به سمت پایین بکشید تا به آن دسترسی داشته باشید و هر آنچه را که نیاز دارید تایپ کنید. جستجوی مخاطبین یا آهنگ خاصی در اینجا کارآمدتر از باز کردن برنامه های فردی و جستجوی صدها نام یا عنوان است.

 17. دارای قابلیت caps-lock است.

آیا از فشار دادن شیفت قبل از هر حرفی که می خواهید بزرگ بنویسید خسته شده اید؟ من هم قبلا کلافه بودم. این قبل از این بود که بفهمم ، با دوبار ضربه زدن روی کلید shift ، به یک کلید caps-lock تبدیل می شود. سپس ، هر چیزی که بعد از آن می نویسید با حروف بزرگ ظاهر می شود. مناسب برای زمانی که عصبانی هستید یا می خواهید بر چیزی تأکید کنید.

 18. می توانید فوکوس خودکار و نوردهی آیفون خود را برای همیشه قفل کنید.

وقتی می خواهید با گوشی خود عکس بگیرید و مدام فوکوس خود را تنظیم می کند بسیار آزاردهنده است. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق جنون آمیز، کافی است انگشت خود را روی صفحه ای که می خواهید روی آن تمرکز کنید (به جای ضربه زدن روی آن) نگه دارید. منتظر بمانید تا مربع زرد دوبار چشمک بزند و یک اعلان ظاهر می شود که می گوید "قفل  AE/AF". اکنون می توانید بدون تمرکز و نوردهی خود به طور مداوم به اطراف بپردازید!

 19. دارای دکمه بازگشت است.

برخلاف بسیاری از گوشی های اندرویدی ، آیفون دکمه بازگشت اختصاصی ندارد. برای دستیابی به همان اثر ، انگشت خود را از لبه سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید. شما را به صفحه ای که قبلاً در آن بودید باز می گرداند.

 20. می تواند به هر یک از دوستان شما ارتعاش سفارشی بدهد.

از اعلان ارتعاش استاندارد برای پیام های متنی خسته شده اید؟ برای افزودن کمی ادویه به زندگی پیامکی خود ، به مخاطبین بروید ، شخصی را پیدا کنید و ویرایش را که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. سپس به قسمت ارتعاش بروید ، روی پیش فرض ضربه بزنید و به پایین "ایجاد ارتعاش جدید" بروید. در آنجا می توانید برای هر یک از جالبترین دوستان خود یک صدای منحصر به فرد ایجاد کنید!

 21. می تواند میزان استفاده از داده های شما را تنظیم کند.

امروزه اینترنت منبع ارزشمندی است (زیرا شرکت های سلولی از ایده هر چیز نامحدود متنفرند). اگر برنامه ای دارید که مقدار قابل توجهی از تخصیص ماهانه شما را به خود اختصاص می دهد، به تنظیمات تلفن همراه بروید و لیستی با عنوان "مصرف اینترنت" را بررسی کنید. در آنجا می توانید مصرف برخی از برنامه ها را خاموش کنید. پس از انجام این کار ، آنها فقط از طریق Wi-Fi به روز می شوند.

 22. می توانید آن را طوری برنامه ریزی کنید تا "مزاحم نشوید" را در ساعات خاصی از روز روشن کند.

احتمالاً از تنظیمات مزاحم نشوید iPhone خود که در کنترل پنل یافت می شود، اطلاع دارید. با این حال، کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را سفارشی کنید تا در بخشهای خاصی از روز روشن شود. به تنظیمات، مزاحم نشوید و گزینه "برنامه ریزی شده" را علامت بزنید. این به تلفن شما اجازه می دهد تا به طور خودکار DND را از ساعت ۱۲:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ صبح روشن کند تا هنگام خواب با چیزی اذیت نشوید.

 23. این می تواند استانداردهای گرامری بی عیب و نقص شما را دلپذیر کند.

آیا تا به حال خواسته اید هنگام ارسال پیام کوتاه به شخصی از یکی از آن ام ها یا خط تیره فانتزی استفاده کنید؟ خوب، شما می توانید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید خط تیره را نگه دارید، و این دو را به عنوان یک گزینه در اختیار شما قرار می دهد. اکنون هیچ بهانه ای برای ضعیف نوشتن وجود ندارد ، حتی در تلفن!

 24. می تواند پشت سر هم سریع عکس بگیرد.

آیا تا به حال چیزی شگفت انگیز مشاهده کرده اید ، گوشی خود را برای عکاسی بیرون آورده باشید اما از نتیجه ناامید شده اید؟ با گرفتن چندین عکس در یک زمان، شانس آن را کاهش دهید. برای این کار کافی است دکمه دوربین را نگه دارید. این ویژگی به دلیل پردازشگر فوق العاده در ۵S بهتر کار می کند، اگرچه هنوز می توانید از این ویژگی (با سرعت کمتری) در ۴S  (من آن را آزمایش کرده ام) استفاده کنید.

 25. همه برنامه های شما را در پس زمینه رفرش می کند.

این ویژگی که در غیر این صورت به عنوان "بازسازی برنامه پس زمینه" شناخته می شود، به همه برنامه های شما اجازه می دهد وقتی از آنها استفاده نمی کنید خود را به روز کنند. به عبارت دیگر، یک برنامه خبری حتی زمانی که در واقع از برنامه استفاده نمی کنید، مقالات به روز شده را وارد می کند. در حالی که می تواند یک ویژگی جذاب باشد ، از باتری و قدرت پردازنده نیز استفاده می کند، بنابراین اگر می خواهید آن را خاموش کنید، کافیست به تنظیمات بروید و عملکرد آن را غیر فعال یا گزینشی کنید.

 26. این می تواند تشخیص دهد که آیا هواپیمایی بر فراز شما پرواز می کنند یا خیر.

اگرچه همیشه نمی توانید آنها را ببینید ، اما همیشه یک دسته هواپیما درست در بالای سر شما در هر لحظه پرواز می کنند. فقط از سیری بخواهید "هواپیماهای بالای سر" ، و او یک میز کوچک با تمام هواپیماهای موجود در هوا تقریباً بالاتر از مکان فعلی شما به شما می دهد.

 27. می تواند ایمیل شما را برای شما بخواند.

سیری بسیار مفیدتر از آن چیزی است که بسیاری به او اعتبار می دهند. یکی دیگر از کارهایی که او می تواند انجام دهد این است که ایمیل شما را بخواند، که اگر شما یک موهبت الهی باشید رانندگی یا در هر حال دیگری اشغال شده فقط چیزی مانند "آخرین ایمیل من را بخوانید" بپرسید. حتی می توانید بپرسید آیا از شخص خاصی پیام دریافت کرده اید یا خیر ، در صورت دریافت ، Siri آنها را با صدای بلند بررسی کرده و می خواند.

۲۸٫ می تواند اشتباهات شما را با یک تکان ساده حذف کند.

اشتباه تایپی داشته باشه؟ فیلتر اشتباه را روی عکس اعمال می کنید؟ فقط تلفن خود را تکان دهید ، و مانند یک etch-a-sketch یا control-Z روی رایانه شخصی، آخرین کاری را که انجام داده اید پاک می کند.

۲۹٫ در صورت استفاده از آداپتور برق که ظاهراً برای iPad طراحی شده است، سریعتر شارژ می شود.

آداپتور برق آیپد در مقایسه با ۵W آیفون ۱۲ وات درجه بندی شده است، بنابراین تلفن شما با اولی سریعتر شارژ می شود تا دومی.

 30. می تواند پیش نویس ایمیل شما را به شما نشان دهد.

من همیشه تعجب می کردم که چرا iPhone من هرگز اجازه نمی دهد پیش نویس ایمیل خود را مرور کنم. معلوم می شود که این کار را می کند، فقط به طرز عجیبی کنار هم قرار گرفته است، به این معنی که اکثر آنها خود به خود آن را پیدا نمی کنند. در اصل، تنها کاری که انجام می دهید این است که به صندوق ورودی خود بروید و دکمه پیام جدید را پایین نگه دارید (در گوشه پایین سمت راست قرار دارد). به جای اینکه شما را به صفحه ای بفرستید که بتوانید یک ایمیل جدید بنویسید ، لیستی از پیش نویس های شما را به شما نشان می دهد ، که اگر در حال ایجاد یک پیام خوب و برنامه ایمیل خود به طور ناگهانی خراب شده یا برنامه خود را خراب کنید ، می تواند فوق العاده مفید باشد. برق گوشی قطع شده و غیره

به نظر شما کدام یک از اینها شگفت انگیزتر بود؟ آیا از کارهای باورنکردنی دیگری که آیفون ها می توانند انجام دهند ، اطلاع دارید؟