Rate this post

عاشق وب: کاربران و دانش آموزان دارای تبلت که تا کنون تنها بوسیله شبکه وای فای به اینترنت متصل بوده اند، دستگاهشان در شبکه اپراتوری رویت نشده و باید تا قبل از اجرای رجیستری تبلت ها، ضمن قراردادن سیمکارت در تبلت، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک داشته باشند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیمکارت (رجیستری) در سال ۱۳۹۶ برای تلفن های همراه شروع شد. با اجرای طرح رجیستری، فقط گوشیهایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال می شوند. مقرر بود بعد از گوشیهای موبایل نوبت به سایر دستگاهها همچون تبلت برسد که به دلایلی همچون ملاحظاتی در زمینه بازار، به تعویق افتاد. درنهایت بتازگی اعلام گردید که رجیستری تبلت از دوم مردادماه با برند لنوو شروع می شود و بعد از آن از نهم مرداد، شامل برندهای دیگر نیز خواهد شد.
افرادی که دارای این دستگاهها هستند، باید تا پیش از تاریخ های تعیین شده، سیمکارت خودرا در داخل دستگاه قرار داده و آنرا روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نمایند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا پیش از زمان بندی های اعلام شده مطمئن شوند و سرویس گرفتن از دستگاه را به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موکول نکنند، برای اینکه ممکنست در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه روبه رو شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

هشدار به دانش آموزانی که فقط بوسیله وای فای از تبلت خود استفاده می کنند
در این راستا بنابه اعلام همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیرات ارتباطی) حمیدرضا دهقانی نیا -سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز- با هشدار به کاربران و دانش آموزانی که به سبب شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن مدارس، بوسیله شبکه وای فای به اینترنت متصل بوده اند، اظهار داشت: با اتصال به وای فای، دستگاه در شبکه اپراتوری رویت نشده و لازم است این کاربران تا قبل از تاریخ های اعلامی (تبلت های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می شوند) ضمن قراردادن سیمکارت در تبلت، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک داشته باشند.
وی تاکید کرد: کاربران برای اطمینان از رؤیت در شبکه اپراتوری، بوسیله سایت همتا به آدرس اینترنتی hamta.ntsw.ir و یا کد دستوری #۷۷۷۷* نسبت به استعلام اصالت دستگاه خود اقدام نمایند. در صورتیکه در پاسخ استعلام ذکر شد که دستگاه رویت شده، نیاز به اقدام دیگری نیست. لازم است مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) بوسیله درگاه ها و زیرساخت های ارتباطی خود، نسبت به اطلاع رسانی گسترده در ارتباط با رجیستری تبلت ها به کادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: