Rate this post

بگفته یک فعال حوزه رمزارز و بلاک چین، بااینکه روند کلی بیتکوین همیشه صعودی بوده است، اما بازار رمزارزها نوسانات بسیاری دارد و افرادی که می خواهند در این عرصه سرمایه گذاری کنند، باید پولی را وارد این بازار کنند که تحمل از دست دادنش را دارند.
یاشار راشدی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه ورود به هر بازار مالی دانش و مطالعه می خواهد و همراه با ریسک است، اظهار نمود: اگر افراد به بورس ایران هم بدون دانش وارد شوند، ممکنست دارایی خودرا از دست بدهند. اما در بازار رمزارزها نوسانات بسیار شدیدتر از بازارهای دیگر است، با سرعت زیادی رشد می کنند و با سرعت زیادی هم ممکنست ارزش خودرا از دست بدهند.
وی افزود: یک سال پیش قیمت بیتکوین بین ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار نوسان داشته، الان روی ۳۵ هزار دلار است. بااینکه بیتکوین نسبت به یک سال قبل رشد بسیار خوبی داشته اما در یک ماه گذشته نسبت به قله و بیشترین قیمت تاریخی اش، ریزش کرده است. با این وجود، روند کلی بیتکوین همیشه صعودی بوده است، به این صورت که حتی اگر افراد در بیشترین قیمت مبادرت به خرید کردند، پس از چند سال و در درازمدت، قیمت نسبت به قله قبلی چند برابر شده است.
این فعال حوزه رمزارز و بلاک چین با اعلان اینکه بازار رمزارزها در کوتاه مدت ممکنست ریزش داشته باشد و افرادی که در قله خرید کرده اند، متضرر شوند، اضافه کرد: افرادی که می خواهند دراین زمینه سرمایه گذاری کنند باید به چند نکته توجه کنند؛ اول این که پیش از این که وارد این حوزه شوند، ابعاد مختلف آنرا کاملا مطالعه کنند، همچون ابعاد فنی، بحث های امنیتی و روش های نگهداری رمزارزها. همین طور درباره بازار رمزارزها و بحث های مالی مطالعه کنند، ریزش ها و صعودهای قبلی را بررسی نمایند و دراین زمینه دانش خودرا بالا ببرند.
راشدی همین طور اشاره کرد: نکته دوم این که بازار رمزارزها ریسک زیادی دارد. اگر افراد می خواهند در این عرصه سرمایه گذاری کنند، نباید سرمایه ای نباشد که اگر از دست رود، موجب اختلال در زندگی روزمره شان شود. باید پولی را وارد این بازار کنند که تحمل از دست دادنش را دارند. بااینکه ممکنست این سرمایه صفر نشود، اما بازار نوسانات زیادی دارد و ریسک از دست دادن پولشان وجود دارد.