Rate this post

بزرگترین شرکت خدمات و یک مرکز تحقیقاتی در ایتالیا آزمایشی را شروع کرده اند و هدف آنها تولید انرژی خورشیدی و رشد جلبک های ریز به صورت همزمان است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از آی او، شرکت “انرژی سبز انل”(Enel Green Power) در حال آزمایش تکنولوژی جدید در نزدیکی ناپل است. هدف آنها تولید انرژی خورشیدی و رشد جلبک های ریز به صورت همزمان است. ایتالیا می خواهد نشان دهد که امکان تلفیق دو فناوری پایدار وجود دارد. کشت جلبک پایدار می باشد چونکه دی اکسید کربن ماده مغذی جلبک است. جلبک ها قادرند نور خورشید را به صورت موثر به انرژی قابل استفاده تبدیل کنند.
شرکت انل این آزمایش را با همکاری مرکز تحقیقاتی Enea انجام می دهد. در این مرکز ۲۶۰۰ دانشمند در مورد فناوری های جدید، انرژی و توسعه فناوری اقتصادی پایدار آزمایشاتی را انجام می دهند.
برای این منظور یک کارخانه آزمایشی در مرکز Enea در ناپل ساخته خواهد شد تا نحوه تلفیق فناوری های خورشیدی و ریز جلبک ها را مورد بررسی قرار داده و نشان دهد.
این آزمایش شامل پرورش ریز جلبک هایی با ارزش تجاری بالا(بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو برای هر کیلوگرم) با بهره گیری از یک سیستم کشت کاملاً تلفیقی با آرایه ای از صفحات خورشیدی است. هم اکنون انل و Enea اطلاعات دقیقی در این زمینه عرضه نکرده اند.

منبع: