Rate this post

به گزارش عاشق وب حدود هزار کارمند اپل با امضای یک نامه داخلی، از تیم کوک، مدیرعامل خود خواستند این شرکت بیانیه عمومی برای پشتیبانی از مردم فلسطین منتشر کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، نویسندگان این نامه که اعضای انجمن مسلمان اپل هستند، اعلام نمودند ما خشمگین و مأیوس هستیم چونکه بار دیگر خیلی از کسانی که در موضع قدرت و نفوذ هستند و در خیلی از موارد دیگر به پشتیبانی از حقوق بشر برخاسته اند، ترجیح داده اند سکوت اختیار کنند یا بیانیه های خنثی دو طرفه در مورد وضعیت مردم فلسطین صادر کنند.

نویسندگان این نامه نوشتند رویکرد هر دو طرفی که اپل در پیش گرفت، سبب شد حس نماییم معادل “همه زندگی ها اهمیت دارند” کوچک کردن نامتناسب درد و رنج بزرگتری است که مردم فلسطین متحمل می شوند.

اپل در اینباره حاضر نشد اظهارنظر کند.

این نامه بعد از موج اخیر درگیریها میان رژیم صهیونیستی و حماس در غزه منتشر گردید. بعد از ۱۱ روز حمله متوالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ متقابل گروه های مقاومت فلسطین، با میانجیگری مصر صبح روز جمعه آتش بس در این باریکه برقرار شد.

سازمانهای حقوق بشر بین المللی حملات رژیم صهیونیستی را بعنوان جنایات جنگی محکوم کرده و رفتار این رژیم غاصب با مردم فلسطین را بعنوان شکلی از آپارتاید تقبیح کردند. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی برای بیرون کردن فلسطینی ها از شرق بیت المقدس و حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد القصی که یکی از مکانهای مقدس مسلمانان است سبب اوج گیری تنشها شد.

این نامه به تیم کوک دومین مورد برجسته ای است که طی یک هفته اخیر از شرکت بر سر نگرانیهای اخلاقی انتقاد می کند که مورد کم سابقه ای در اپل به حساب می آید.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هفته گذشته بیشتر از دو هزار کارمند اپل ضمن اشاره به اظهارات زن ستیزانه و نژادپرستانه آنتونیو گارسیا مارتینز، با امضای نامه ای از استخدام وی توسط این شرکت انتقاد کردند. ساعاتی بعد اپل اعلام نمود که آنتونیو گارسیا مارتینز این شرکت را ترک کرده است.