Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت اپل اعلام نمود تصمیمش برای توقف عرضه آداپتور برق به همراه محصولاتی نظیر آیفون ۱۲ در مصرف ۸۶۱ هزار تن فلزات شامل مس، روی و قلع صرفه جویی خواهد نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این شرکت آمریکایی اعلام نمود حذف آداپتور برق اجازه می دهد جعبه آیفون ۱۲ کوچکتر شود و این شرکت این دستگاهها را به شکل کارآمدتری ارسال نماید و ظرفیت پالتهای مخصوص حمل جعبه های آیفون ۱۲ حدود ۷۰ درصد بیشتر خواهد شد.

این شرکت در گزارش پیشرفت محیط زیستی ۲۰۲۱ خود که سال مالی ۲۰۲۰ را زیر پوشش قرار می دهد، ادعای مذکور را بیان نمود. اپل سال قبل انتشار دی اکسید کربن حاصل از فعالیتهایش را به ۲۲.۶ میلیون تن در مقایسه با ۲۵.۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ کم کرد. همینطور مصرف انرژی را ۱۳.۹ میلیون کیلووات ساعت کم کرد.

لیزا جکسون، نایب رییس محیط زیست، سیاست و ابتکارهای اجتماعی اپل در مقدمه این گزارش اظهار نمود: بعنوان یک شرکت ما با فوریت بیشتری نسبت به گذشته برای ایجاد یک آینده قوی تر و سالم تر برای سیاره و مردم مان اقدام نموده ایم. در سال ۲۰۲۰ این به معنای پیشرفت واقعی در مبارزه ضد تغییرات اقلیمی بوده است. اپل به یک شرکت کربن خنثی برای فعالیتهای جهانی خود تبدیل گشته و متعهد است تا سال ۲۰۳۰ کل ردپای خود از زنجیره تأمین گرفته تا استفاده از محصولاتی که این شرکت تولید می کند را کربن خنثی کند. محصولاتی که حالا استفاده می نماییم مواد بازیافتی بیشتری نسبت به گذشته دارند که شامل استفاده ۴۰ درصد مواد بازیافتی در مک بوک ایر با صفحه نمایش رتینا و ۹۹ درصد تنگستن بازیافتی در آیفون ۱۲ و سری ششم اپل واچ است.

در این گزارش خاطرنشان شده است این کار در لابراتوار بازیافت مواد اپل در تگزاس برای بازیافت موادی مانند عناصر خاکی نادر، فولاد و تنگستن از آیفونهای بازیافتی انجام گرفته است. اپل اعلام نمود یک تن موادی که ربات تجزیه کننده دیزی از آیفونها جمع آوری کرده است، به اندازه ۱۵۰ تن سنگ معدنی استخراج شده، طلا و مس داشته است.

این شرکت همینطور اعلام نمود که با این اقدامات ۳۹ هزار تن زباله الکترونیکی سال قبل به گورستانهای زباله راه نیافت. تراشه M۱ اپل برای کارآمدی بیشتر نیرو طراحی شده و این شرکت اعلام نموده استفاده از این پردازنده در مک مینی مجموع تأثیر کربن این سیستم را ۳۴ درصد می کاهد. در این بین به علت سوئیچ به آداپتوری که مصرف نیروی بهینه تری دارد، نسل هشتم آی پد، ۶۶ درصد انرژی کمتری از آنچه که رتبه بندی انرژی استار ایجاب می کند، نیاز خواهد داشت. حدود ۱۲ سال قبل اپل میانگین مصرف انرژی در محصولاتش را ۷۰ درصد کاهش داده است.

بر اساس گزارش انگجت، گزارش اپل همینطور به ابتکارهایی اشاره کرده که پیش از این شناخته شده بودند مانند دیتاسنترهای اپل که به صورت کامل از برق تجدیدپذیر استفاده می نمایند و سرمایه گذاری اخیر به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که این شرکت برای حذف دی اکسید کربن همچون از راه جمع آوری کربن انجام داده است.