Rate this post

عاشق وب: اینستاگرام در یک آزمایش جهانی که از روز چهارشنبه شروع شد، به کاربران امکان می دهد مشاهده شمارشگر لایک پستهای خود یا کاربران دیگر را به اختیار خود مخفی کنند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این سایت اشتراک گذاری عکس که متعلق به شرکت فیسبوک است، اعلام نمود آزمایش اخیر بعد از مشاهده واکنشهای مختلف به آزمایشهای مربوط به حذف لایکها که معیاری برای سنجش محبوبیت هستند، انجام می شود.

سخنگوی اینستاگرام در اطلاعیه ای اعلام نمود در سال ۲۰۱۹ ما پنهان کردن شمارشگر لایک را برای گروه کوچکی از کاربران شروع کردیم تا دریابیم آیا این اقدام موجب فشار روانی کمتر در زمان ارسال پست در اینستاگرام می شود. تعدادی از کاربران این اقدام را مفید یافتند اما برخی دیگر خواهان مشاهده شمارشگر لایک بودند تا بتوانند ببینند چه پستهایی محبوب هستند.

سخنگوی اینستاگرام در واکنش به درخواست کاربران برای کنترلهای بیشتر درباب چگونگی تعامل با محتوا در این پلتفرم، اظهار داشت: فیسبوک هم در حال آزمایش تجربه مشابهی است که در هفته های آتی به اجرا گذاشته می شود. فیسبوک قبل از این مخفی کردن لایک در پستهای دیگران در استرالیا را آزمایش کرده بود.

اینستاگرام ماه گذشته بطور تصادفی لایکهای شمار زیادی از کاربران را پنهان کرد که موجب واکنش شدید شد. تعدادی از کاربران چنین اقدامی را گام مهمی برای سلامت روان کاربران می دانند در صورتیکه برخی دیگر براین باورند که چنین اقدامی برای تولیدکنندگان محتوا که با برندها همکاری می کنند، فاجعه است.

بر اساس گزارش رویترز، کاربران در تست اینستاگرام می توانند بطور خصوصی شمارش لایک خودرا ببینند. این آزمایش درصد کمی از کاربران جهانی اینستاگرام را دربرمی گیرد اما این شرکت به شمار دقیق آنها اشاره نکرده است.

منبع: