Rate this post

عاشق وب ایلان ماسک می گوید فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اینساید ایویز، “ایلان ماسک” مدیرعامل شرکت خودروسازی “تسلا” اطلاعات جدیدی را در مورد نسخه بتای فناوری کاملا خودران(FSD) توییت کرده است. وی در پاسخ به یک توییت درباره سیستم فعلی “FSD Beta” اظهار داشت که نسخه بتا V۹.۰ تقریباً آماده است و این یک پیشرفت قابل توجه است.
آنچه جالب است این حقیقت است که این سیستم دیگر از سنسور راداری استفاده نمی کند و فقط به دوربین ها متکی است. گفتنی است که خودرو های تسلا دارای یک سنسور راداری رو به جلو، هشت دوربین و دوازده سنسور اولتراسونیک یا مافوق صوت هستند.
از این پس سنسور راداری دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و “ایلان ماسک” تأیید کرد که “تسلا” آنرا از رده تولید خارج کرده و از آن بعنوان یک پشتیبان استفاده نخواهد کرد. “ماسک” به عدم تمایل به استفاده از سنسورهای لیدار معروف است و الان هم از استفاده از سنسورهای راداری دست کشیده است. هم اکنون به نظر می آید “ایلان ماسک” و تیمش در مورد استفاده از دوربین ها به تنهایی مصمم هستند.
در توییت مذکور همینطور اشاره شده است که “فناوری کاملا خودران”(FSD) در تشخیص گوشه و کنارها و نقاط کور و سازگاری با شرایط بد آب و هوایی بهبود خواهد یافت. در مورد شرایط بد آب و هوایی مشخص است که از چه چیزی صحبت می شود، اما بهبود در شناسایی نقاط کور و همینطور برخورد با شرایط غیر مترقبه نظیر پیچیدن های ناگهانی دیگر خودرو ها در مقابل یک خودروی خودران در این فناوری بسیار مهم می باشد.
پیچیدن های ناگهانی به سمت چپ، حوزه ای است که “FSD Beta” به بهبود در آن نیاز دارد. یک آزمایش کننده جدید ترین نسخه از این تکنولوژی را آزمود که از عملکرد آن تحت تاثیر قرار گرفت، چون که فناوری کاملا خودران در چندین مورد عملکرد خوبی از خود نشان داد.
شرکت “تسلا” در حال گسترش آزمایشگرهای “FSD Beta” است و تابحال ۲۰۰۰ نفر آنرا آزمایش کرده اند.
بزودی یک دکمه “FSD Beta” برای صاحبان خودرو های “تسلا” در دسترس خواهد بود تا اگر می خواهند این نسخه از فناوری کاملا خودران را امتحان کنند، آنرا فشار دهند.

منبع: