Rate this post

شرکتˮال جیˮ به تازگی ربات خودران خود که مجهز به اشعه فرا بنفش برای ضدعفونی کردن محیط های مختلف است را توسعه داده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از پی آر نیوزوایر، جدیدترین ربات اضافه شده به خانواده ربات های “CLOi” ال جی می تواند به بهترین نحو هتل ها، مدارس، دفاتر، رستوران ها و مراکز خرده فروشی را ضدعفونی کند.
شرکت کره ای “ال جی الکترونیک”(LG Electronics) به تازگی از توسعه رباتی خودران اطلاع داده که از نور فرابنفش(UV-C) برای ضد عفونی مناطقی که بیشتر از سایر مناطق مورد لمس قرار گرفته و پرتردد هستند، استفاده خواهد نمود. ال جی می خواهد در اوایل سال ۲۰۲۱ ربات مجهز به اشعه فرابنفش را در اختیار مراکز آموزشی، شرکت ها، خرده فروشی ها، رستوران و مراکز حمل و نقل ایالات متحده قرار دهد.
“مایکل کوسلا”(Michael Kosla)، معاون شرکت ال جی اظهار داشت: ما امیدواریم که نخستین ربات اشعه فربنفش ال جی به مشتریان ما آرامش خاطر دهد. همه کاربران چه میهمانان هتل، چه دانش آموزان حاضر در کلاس های درس و چه رجوع کنندگان به رستوران و مشاغل دیگر می توانند اطمینان داشته باشند که ربات خودکار ال جی به کاهش تماس آنها با باکتری ها و میکروب های مضر کمک خواهد نمود.
پیشبینی می شود که ربات جدید ال جی به صورت رسمی در نمایشگاه “سی. ای. اس”(CES) سال ۲۰۲۱ رونمایی شود. این ربات به سبب طراحی منحصر به فردش، قادر خواهد بود به سادگی در اطراف میزها، صندلی ها و سایر مبلمان حرکت نماید. این ربات به صورت کلی در مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه سطوح قابل لمس یک اتاق را تحت تابش قرار می دهد و می تواند با یک مرتبه شارژ چندین منطقه را ضد عفونی کند.
کاربران می توانند از راه تلفن های هوشمند یا تلبت بر کار این ربات از راه دور هم نظارت داشته باشند. این نخستین ربات از سری جدید ربات های خودران “CLOi” ال جی است که برای معرفی در ایالات متحده طی سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.

منبع: