Rate this post

عاشق وب: شرکت ˮویرجین گلگتیکˮ اخیرا اعلام نموده است که می خواهد پرواز فضایی خودرا برای نیمه دوم نوامبر آماده کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “ویرجین گلگتیک”(Virgin Galactic)، آماده سازی اولین پرواز فضایی سفینه خود موسوم به “اسپیس شیپ۲”(SpaceShipTwo) را از ماه پیش آغاز نموده است. این شرکت فعال در حوزه هوافضا اعلام نموده بود که پرواز را برای تاریخ ۲۲ اکتبر برنامه ریزی می کند اما حالا اعلام نموده است که این پرواز بین ۱۹ تا ۲۳ نوامبر صورت می گیرد.
ویرجین گلگتیک، اعلام تاریخ اولین پرواز فضایی را به همراه گزارش نتایج مالی خود در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ ارائه داد. ظاهرا اسپیس شیپ۲ مقرر است بعنوان قسمتی از برنامه ناسا برای یک ماموریت خاص، محموله های درآمدزایی را با خود حمل کند. همین طور این شرکت، توافقنامه ای را برای پرواز دکتر “آلن استرن”(Alan Stern)، دانشمند علوم سیاره ای منعقد کرده است تا به آزمایش های علمی بپردازد.
بگفته ویرجین گلگتیک، فروش بلیط برای سفرهای فضایی، در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. فروش بلیط، بعد از پرواز “ریچارد برانسون”(Richard Branson)، سرمایه گذار و مالک شرکت ویرجین گلگتیک شروع می شود که برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.
ویرجین گلگتیک در قسمتی از برنامه آماده سازی این پرواز، خلبانانی را با کمک یک شبیه ساز و هواگرد موسوم به “وی ام اس اوه”(VMS Eve) آموزش می دهد که ساختار و نحوه کنترل آن به اسپیس شیپ۲ شباهت دارد. همین طور این شرکت، مجموعه آزمایش هایی را روی زمین انجام می دهد تا فضاپیما را بررسی کند.

منبع: