Rate this post

به گزارش عاشق وب فضانوردان مأموریت اکسپدیشین ۶۳ بعد از ۶ ماه حضور در ایستگاه فضایی بین المللی ۲۱ اکتبر به زمین گشتند. ˮکریس کسیدیˮ فرمانده مأموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و ˮآناتولی ایوانیشینˮ و ˮایوان وگنرˮ از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این مأموریت بودند که چهارشنبه در ساعت ۱۶: ۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳: ۴۰ به وقت تهران) سوار بر فضاپیمای سایوز ˮMS-۱۶ˮ به زمین باز گشتند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در روز سه شنبه(۲۰ اکتبر) “کسیدی” فرماندهی ایستگاه فضایی بین اللملی را به فضانوردانی که اخیرا به ایستگاه وارد شده اند سپرد. طی این مراسم “کسیدی” فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را به دست “سرجی ریجیکوف”(Sergey Ryzhikov) فضانورد روسی مأموریت اکسپدیشن ۶۴ سپرد.

“کریس کسیدی” و “آناتولی ایوانیشین” و “ایوان وگنر”، در اوایل سالجاری و پیش از رفتن به ایستگاه فضایی بین المللی، یک دوره قرنطینه استاندارد را گذراندند. چند محدودیت بیشتر از حد معمول هم در آن زمان وجود داشت و آن کاهش حضور خدمه پشتیبانی در محل پرتاب بود. هیچ مهمانی هم مجاز به حضور در محل پرتاب نبود. قوانین سختگیرانه قرنطینه و بررسی های بهداشتی سبب شده است که تمام اعضای این مأموریت بدون مبتلا شدن به بیماری به ایستگاه فضایی بین المللی بروند.

پس از فرود، فضانوردان مأموریت اکسپدیشن ۶۳ با هلی کوپترهای روسی به شهر قراغندی قزاقستان بازگشتند. در آنجا “کسیدی” برای پرواز به هوستون سوار هواپیمای ناسا شد، در حالیکه “ایوانیشین” و “واگنر” سوار هواگرد مرکز آموزش کیهان نورد گاگارین شدند و به خانه هایشان در روسیه باز گشتند. “کسیدی” در طول مدت حضور خود در فضا تحقیقات و آزمایشات مهم بسیاری انجام داد. بعد از جدا شدن فضاپیماهای فضانوردان مأموریت اکسپدیشن ۶۳، فضانوردان مأموریت اکسپدیشن ۶۴ فعالیت خویش را در داخل ایستگاه آغاز کردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: