Rate this post

به گزارش عاشق وب نوکیا به دنبال اجرایی کردن حکمی ضد لنوو برای پیشگیری از فروش محصولات این شرکت در آلمان به علت نقض یک امتیاز انحصاری انکودینگ ویدیو است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، دادگاهی در مونیخ ۳۰ سپتامبر در حکمی اعلام نمود که شرکت لنوو یکی از امتیازهای انحصاری نوکیا را نقض کرده و دستور برای جمع آوری محصولات این شرکت هنگ کنگی از فروشگاهها را صادر کرد.

نوکیا مبارزه با لنوو بر سر نقض ۲۰ امتیاز انحصاری را سال قبل شروع کرد. این شرکت فنلاندی علاوه بر شش پرونده در آلمان، پرونده های شکایتی مقابل لنوو در آمریکا، برزیل و هند دنبال می کند.

لنوو که بزرگترین سازنده کامپیوتر شخصی در جهان است، مقابل حکم دادگاه مونیخ تقاضای تجدیدنظر کرده است. این شرکت در اطلاعیه ای اعلام نمود ما بر این باوریم که خود نوکیا با امتناع از دادن مجوز استفاده از فناوری خود برمبنای شرایط منطقی و بدون تبعیض به لنوو یا شرکتهای دیگر، تعهدات قانونی خودرا نقض کرده است.

فناوری اچ ۲۶۴ یک فورمت فشرده سازی ویدیوست که به شکل گسترده در تلفنهای هوشمند و کامپیوتر ها استفاده می شود. نوکیا قبل از این از اپل برای نقض امتیازهای انحصاری خود شکایت و دو میلیارد دلار خسارت در سال ۲۰۱۷ دریافت کرده بود.

دادگاه مونیخ که حکمش فقط در آلمان قابل اجراست، ادعای لنوو در خصوص این که نوکیا تعهدات حقوقی خود برای دادن مجوز استفاده از فناوری اش برمبنای شرایط منطقی و بدون تبعیض را رعایت نکرده است را نپذیرفت.

بر اساس گزارش رویترز، نوکیا اعلام نمود لنوو تمایلی برای ورود به مذاکرات نداشت و می تواند این مساله را با پذیرفتن مسئولیتهایش و موافقت با دریافت مجوز برمبنای شرایط منصفانه حل کند.

منبع: