Rate this post

به گزارش عاشق وب دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵  به ۵ تریلیون دلار می رسد، اظهار داشت:  تسهیلاتی از طرف معاونت علمی به این دسته از شرکت ها اعطا می شود که این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل گردد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا دکتر مهدی محمدی امروز در رویداد استارتاپی IOT که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار نمود: برمبنای برآوردهایی که شده، تعداد اشیای متصل به اینترنت در دنیا تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰ میلیارد اشیا می رسد که این تعداد ۲.۵ برابر سال ۲۰۱۶ است و این عدد نشان میدهد که ترند عجیب و غریب در حوزه اینترنت اشیا به وجود آمده است.
وی با اعلان اینکه علاوه بر تحولات فناوری در این عرصه در زمینه سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا تحولات شگرفی رخ داده است، اضافه کرد: اینها نشان می دهند که ترندهای قوی در زمینه اینترنت اشیا ببینیم.
محمدی، به وضعیت بازار اینترنت اشیا اشاره نمود و تصریح کرد: پیش بینی می شود که تا انتهای سال جاری بازار اینترنت اشیا به ۱.۷ تریلیون دلار می رسد که این حدودا برابر با تولید ناخالص داخلی کشوری مانند ترکیه و کره است.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی با اعلان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵ به ۵ تریلیون دلار می رسد، افزود: در سال ۲۰۱۸ بیشترین حجم سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا در امریکا مربوط به حوزه شهر هوشمند بوده که ۲۵ درصد سرمایه گذاری ها در این بخش جذب شده است علاوه بر آن ۱۷ درصد در هوشمند سازی خطوط تولید، تعمیر نگهداری و زنجیره های تامین بوده است. اینها فرصت هایی را به ما نشان میدهد که ما در کشور کمتر به آن پرداخته ایم.
محمدی اشاره کرد: این آمارها تلنگری است که اگر به آن دقت نکنیم گرفتار عقب ماندگی در اکوسیستم نوآوری در زمینه اینترنت اشیا می شویم بنا بر این در صدد هستیم که از این استارتاپ ها حمایت های لازم را به عمل آوریم.
وی از اعلام آمادگی ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال برای پشتیبانی از استارتاپ های حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های در رابطه با تولید هوشمند آگاهی داد و اضافه کرد: تسهیلاتی از طرف معاونت علمی به این دسته از شرکت ها اعطا می شود که این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل گردد.

منبع: