Rate this post

عاشق وب: بگفته معاون وزیر حمل و نقل روسیه اولین ناوگان تاکسی های خودران در روسیه از سال ۲۰۲۴ در شهر مسکو پایتخت این کشور راه اندازی خواهد شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از آرتی، بنا به اعلام “الکسی سمیونف” معاون وزیر حمل و نقل روسیه، اولین ناوگان تاکسی های بدون راننده یا خودران احیانا طی چند سال آینده در پایتخت روسیه آغاز به فعالیت خواهند کرد.
وی اظهار داشت: اگر ما بطور مؤثر اجرای برنامه خود که با مقامات ذینفع و شرکت های اصلی(وزارت حمل و نقل، وزارت کشور و وزارت صنعت و تجارت) در حال توسعه آن هستیم را شروع نماییم، بدین سبب من معتقدم که سال ۲۰۲۴ سالی است که ما خواهیم توانست ناوگان تاکسی های بدون راننده را راه اندازی نماییم.
این سرویس توسط غول فناوری روسی به نام “یاندکس”(Yandex) ارائه می شود. این شرکت هم اکنون آزمایش بیش از ۱۰۰ خودروی رباتیک را در دست اقدام دارد.
“یاندکس” برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از خودروی خودران خود رونمایی نمود و رسما اعلام نمود که وارد بازار فناوری بدون راننده یا خودران شده است و می خواهد از خدمات آنلاین موجود خود مانند مسیریابی از روی نقشه، نظارت بر ترافیک و تشخیص تصویر برای سرویس تاکسی های خودران استفاده نماید.
در سال ۲۰۱۸ نخستین خودرو های خودران آزمایشی در مسکو و تاتارستان به بهره برداری رسید و اخیرا لیست مناطقی که آزمایشات این خودرو های خودران در آنها در حال انجام می باشد، به ۱۳ شهر گسترش یافته است.

منبع: