Rate this post

عاشق وب: پژوهشگران ˮمایکروسافتˮ نمونه اولیه یک هدست واقعیت افزوده را توسعه دادند که ˮپروژه توکیوˮ( Project Tokyo) نام دارد و به افراد دارای اختلالات بینایی کمک می نماید که در مکالمات گروهی شرکت نمایند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، “پروژه توکیو” از هدست واقعیت افزوده “هولولنز”(HoloLens) مایکروسافت استفاده می نماید تا صداهای راهنمای دقیقی را به فرد نابینا عرضه نماید تا در یک گروه افراد مختلفی را که در حال صحبت کردن هستند، شناسایی کند.
همین طور این خاصیت یک صدای راهنمای ویژه هم دارد که زمانی به صدا درمی آید که فردی به کاربر دارای هدست نگاه کند. بدین سان توجه فرد نابینا جلب می شود.
تمامی جلوه های صوتی سیستم برای انتقال اطلاعات مربوط به آن مکان مهندسی شده اند. برای اینکه گاهی اوقات شنیدن صدای افرادی که از ما فاصله دارند، دشوار است.
در این سیستم، صداهای راهنما برای افرادی که در فاصله نزدیک و دور قرار دارند با هم متفاوت می باشد.
“پیتر بوشر” مهندس صدای این پروژه که خود نابینا است، اظهار نمود: زمانی که من در موقعیتی قرار دارم که بیشتر از ۲ یا ۳ نفر قرار دارند، برخورد با آنها برایم دشوار است. به خصوص زمانی که بعضی از این افراد را نشناسم. علت این دشواری هم این است که مردم بیشتر از تماس چشمی و زبان بدن استفاده می نمایند تا فرد مخاطب خود برای آغاز یک مکالمه را باخبر سازند.
وی ادامه داد، این کار برای یک نابینا بسیار دشوار است.

یکی دیگر از خاصیت های هدست که به فرد نابینا کمک می نماید، این است که موجب می شود زاویه سر فرد نابینا با شخصی که با وی در حال صحبت کردن است، تنظیم شود.
این پروژه در سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که پژوهشگران مایکروسافت گروهی از ورزشکاران انگلیس در مسابقات پارالمپیک ریو دو ژانیرو را همراهی کردند، شروع شده است.
این ورزشکاران از سطح بینایی مختلفی برخوردار بودند و تیم تحقیقاتی مایکروسافت چالش های پیش روی این افراد در موقعیت های مختلف همچون فرودگاه و سایر اماکن عمومی را زیر نظر گرفتند.
“سیسی موریسون” محقق مایکروسافت اظهار کرد، بگذارید برای افراد نابینا چیزی بسازیم.
وی ادامه داد، ما در این پروژه با افراد نابینا همکاری می نماییم تا این افراد به ما کمک کنند دنیای آنها را بهتر تصور نماییم.
“Project Tokyo” تنها یک نمونه اولیه است و هیچ برنامه ی فوری برای عرضه آن به عموم وجود ندارد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: