Rate this post

عاشق وب: آخرین نظرسنجی و تحقیقات انجام شده از آن حکایت می کند که کاربران آمریکایی از عضویت فیسبوک خارج شده و به سمت و سوی اینستاگرام سوق پیدا کرده اند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، فیسبوک که زمانی یکی از بزرگترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان به شمار می رفت، حالا به برمبنای تازه ترین گزارش های انتشار یافته در وب سایت the verge بنظر می رسد که محبوبیت و استقبال کاربران به استفاده از آن به شدت کاهش یافته و روندی نزولی پیدا کرده است. به گونه ای که با استناد به آمارهای حاصل از نظرسنجی های صورت گرفته بنظر می رسد کاربران بویژه کاربران آمریکایی دیگر تمایلی به استفاده از فیسبوک نداشته و شبکه های اجتماعی دیگر همچون اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست و غیره را جایگزین آن کرده اند.
بدون شک یکی از مهم ترین دلیلهای کاهش محبوبیت فیسبوک در بین کاربران، رسوایی بزرگ اطلاعاتی این غول شبکه اجتماعی بود که در سال گذشته، معلوم شد با همکاری یک مؤسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا اطلاعات چندین میلیون کاربر عضو این شبکه اجتماعی را به سرقت برده است. این امر سبب شد که فیسبوک به شدت از طرف منتقدان و معترضان مورد انتقادات شدیدی قرار بگیرد و تعداد کاربرانش باز به شدت کاهش پیدا کند.
این آمارهایی که اخیرا انتشار یافته است نشان داده است که کاربران از استفاده و عضویت در فیسبوک به سمت و سوی اینستاگرام بعنوان یکی از محبوب ترین زیرمجموعه های آن تمایل پیدا کرده اند و دیگر مایل به ماندن در فیس بوکی که مسئولیت و تعهدی در حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها ندارد، نیستند. آنها بر این باورند که فیسبوک هیچ محافظتی از حریم خصوصی آنها نکرده و همین امر باز باعث شده است که تعداد کاربران و علاقمندان به این شبکه اجتماعی به میزان قابل ملاحظه ای کم شود.