Rate this post

به گزارش عاشق وب اخیرا صدمه پذیری جدیدی در مرورگر اینترنتی گوگل کروم یافت شده است که خطرات متعددی را برای حریم خصوصی کاربران به وجود خواهد آورد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این روزها که صدمه پذیری و ضعف های امنیتی جنجال های متعددی را در فضای مجازی به وجود آورده اند، محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که مرورگر اینترنتی گوگل کروم میزبان یک حفره امنیتی جدیدی شده که به شدت وضعیت امنیت سایبری و حریم خصوصی کاربران آنرا به مخاطره انداخته و تهدید کرده است.
بدین ترتیب این پژوهشگران خاطرنشان کرده و اخطار داده اند که کاربران باید تحت تأثیر صدمه پذیری مذکور هرچه سریع تر گوگل کروم خویش را به جدیدترین نسخه به روزرسانی و آپدیت کنند تا از خطرات و تهدیدات احتمالی آن به دور نگه داشته شوند.
کلمنت لیزاین، بعنوان یکی از این محققان سایبری عنوان کرده است که صدمه پذیری و حفره امنیتی مذکور به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می دهد تا بتوانند از طریق دور کامپیوتر های قربانیان موردنظر را تحت کنترل قرار داده و به حساب های کاربری آنها نفوذ و دسترسی پیدا کرده و کدهای امنیتی مربوطه را به دست بیاورند.
بر مبنای وب سایت هکرنیوز، گوگل کروم یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مرورگرهای اینترنتی در جهان به حساب می آید که در سال های اخیر گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود نظیر موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج ربوده است.
ازاین رو همه کاربرانی که از مرورگر گوگل کروم برای وب گردی و جست جوهای اینترنتی خود استفاده می نمایند، باید هرچه سریع تر مرورگر خویش را به جدیدترین نسخه آپدیت و به روزرسانی کنند تا گرفتار مشکلات و چالش های امنیتی موجود در آن نشوند و حریم خصوصی آنها هم توسط هکرها و مجرمان سایبری مورد هجوم و حمله قرار نگیرد.