Rate this post

عاشق وب: پژوهشگران آمریکایی، سیستم جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع نموده اند که می تواند سن افراد را از روی عکس آنها پیش بینی نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران از نوعی سیستم جدید هوش مصنوعی رونمایی کرده اند که می تواند با بررسی تصویر چهره افراد، سن آنها را پیش بینی نماید.
این روش جدید، روی بیشتر از هشت هزار عکس آزمایش شد و توانست راه را برای پیش بینی دقیق تر سن حتی با دیدن قسمت کوچکی از تصویر فراهم آورد.
پژوهشگران شرکت “هاوت ای ال”(Haut.AI) که فعالیت آن، در حوزه مراقبت های پوستی با کمک هوش مصنوعی است، ۸۴۱۴ تصویر بدون نام را به صورت تصادفی مورد بررسی قرار دادند تا دقت این سیستم را بررسی کنند. آنها در این بررسی دریافتند که پوست گوشه های چشم و ناحیه کلی پلک، موثرترین قسمت های بدن در پیش بینی سن هستند.

“آناستازیا جورجیوسکایا”(Anastasia Georgievskaya)، مدیرعامل شرکت هاوت ای ال اظهار داشت: آینده این تجارت، در شخصی سازی است و من امیدوارم که این پژوهش، پایه ای برای مراقبت های مربوط به پوست و سلامت با کمک هوش مصنوعی شود. شاید درک خیلی از فرآیندهای زیستی پوست با کمک هوش مصنوعی، نتایج غیرمنتظره ای را در این زمینه رقم بزند.
به قول پژوهشگران، این فناوری، گامی به سمت ابداع “ساعت های بررسی روند پیری” مبتنی بر هوش مصنوعی شمرده می شود که می توانند همه مراحل فرآیند افزایش سن را مورد بررسی قرار دهند.

دکتر “الکس ژاوورونکوف”(Alex Zhavoronkov)، مدیرعامل شرکت زیست فناوری “اینسیلیکو مدیسین” (Insilico Medicine) اظهار داشت: این پژوهش نشان داده است که کدام ناحیه از چهره، در بررسی سن مهم تر است اما هنگامی که داده هایی مانند بیان ژن یا پروتئین را بررسی می کنید، بررسی ژن های مهم تر امکان پذیر میگردد. بر طبق نتایج این پژوهش، افرادی که مایل هستند جوانتر به نظر برسند، باید مراقب سلامتی پوست گوشه چشم خود باشند.
از این اطلاعات می توان برای ارزیابی عوامل متفاوت موثر بر افزایش سن همچون سبک زندگی، مراقبت های پزشکی و یا لوازم آرایشی استفاده نمود. شاید این روش تشخیص، به ابداع درمان های شخصی سازی شده برای پوست در آینده منجر شود.