Rate this post

عاشق وب: ارتش آمریکا تصمیم دارد در ماموریت های آینده خود، برای مقابله با پهپادهای دشمن، از یک سیستم مجهز به امواج مایکروویو استفاده نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، ارتش آمریکا، برنامه جدیدی جهت استفاده از پهپادهای مجهز به امواج مایکروویو دارد. این سازمان اخیرا تصمیم خویش را در خصوص به کار بردن یک سیستم مجهز به امواج مایکروویو ضد پهپادها اعلام نمود.
پروژه جدید ارتش آمریکا، خریداری یک سیستم مجهز به امواج مایکروویو موسوم به “نشانگر خود محافظ لیزری با انرژی بالا”(SHiELD) است که مقرر است در ماموریت های پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.
این سیستم که ساخت شرکت آمریکایی هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات موسوم به “لاکهید مارتین”(Lockheed Martin) است، روی یک هواپیما نصب می گردد و پهپادها را با استفاده از یک پرتو متمرکز مایکروویو، از کار می اندازد.

این طرح، واکنشی در برابر سوء قصد به “نیکلاس مادورو”(Nicolás Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا است که به وسیله پهپادی حاوی مواد منفجره، مورد حمله قرار گرفت. باآنکه این اقدام، بی نتیجه ماند اما برای مقامات ارتش، یک اخطار به حساب می آید.
در ماجرای سوءقصد به مادورو، نیروهای امنیتی، به پهپاد مورد نظر شلیک کردند و این کار باعث انفجار و افتادن پهپاد روی زمین شد اما ارتش آمریکا تصمیم گرفته از طریق های مقابله پیچیده تر و ایمن تری استفاده نماید. بیشتر پهپادها، با تداخل رادیویی هدفمند، قابل خنثی شدن هستند و با این روش، می توان ارتباط آنها را با کنترل کننده قطع کرد.