Rate this post

عاشق وب: وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا با انتشار یک دستورالعمل جدید اعلام نموده است نظامیان آمریکایی از این پس اجازه استفاده از اپلیکیشن و دستگاههای مبتنی بر ردیاب های ماهواره ای (GPS) را نخواهند داشت.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، باتوجه به افزایش نگرانی های جهانی در خصوص افشای اطلاعات محرمانه سیاسی و نظامی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به دستگاههای الکترونیکی، پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام نموده است که زین پس تمامی نظامیان فعال در ارتش آمریکا از استفاده از دستگاهها و اپلیکیشن هایی که نیازمند فعالسازی ردیاب ماهواره ای ( GPS) هستند، منع خواهند شد.

متخصصان فعال در این وزارت خانه بر این باورند که حتی استفاده از ابزارهای ردیاب سلامتی نظری گجت های هوشمند به علت استفاده از ردیاب های ماهواره ای و GPS امکان دارد اطلاعات و داده های ذخیره شده و رد و بدل شده میان کاربر و دیگران را که می تواند شامل اطلاعات نظامی هم شود، افشا کند و آنها را به راحتی در دسترس مجرمان سایبری قرار دهد.

به گفته این متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، اپلیکیشن ها و گجت های هوشمند اطلاعات بدست آمده از کاربران را در سرورهای خود ذخیره سازی می کنند و در بعضی موارد آنها را با شرکت های دیگری به اشتراک می گذارند و در قبال آن پول دریافت می کنند که در نهایت می تواند امنیت و حفاظت از اطلاعات سری و محرمانه نظامی آمریکا را به شدت به مخاطره بیندازد.

چندی پیش بود که به خاطر استفاده از همین ردیاب ها و نقشه ای موسوم به Global HeatMap امکان موقعیت یابی و بررسی جابجایی نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را فراهم آورده بود و اطلاعات نظامیان آمریکایی را افشا کرد.