Rate this post

به گزارش عاشق وب، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در جریان افزایش ترفیع سال قبل از اپراتورها تلفن همراه تعهداتی گرفتیم تا کیفیت ارتباطات را بالا برند.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار نمود: امروز در دولت مصوبه ای در جهت بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۳ داشتیم که به باعث آن دستگاه ها مکلف بودند بخشی از بودجه خویش را برای امن سازی زیرساخت های ارتباطی و سامانه های خود هزینه کنند و آئین نامه آن باید از جانب وزارت ارتباطات تهیه می شد که آنرا در فروردین ماه تهیه کردیم و امروز در دولت تصویب گردید.
وی اضافه کرد: بر طبق این مصوبه دستگاه ها باید نیم درصد از اعتبارات خویش را به استثنای فصول و دستمزد صرف امن سازی سیستم ها، ساختارها و زیرساخت های خود کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: خبر بعد اینکه، در جریان افزایش ترفیع سال قبل از اپراتورها تلفن همراه تعهداتی گرفتیم تا کیفیت ارتباطات را بالا برند و روی شاخص هایی مانند افزایش ۳۰ سرعت اینترنت همراه تا پایان خرداد و افزایش ۵۰ درصدی آن تا آخر سال، افزایش پوشش نسل چهارم و نسل پنجم توافق کردیم.
زارع پور اظهار داشت: این موارد به شکل جدی درحال پیگیری است. سامان تنظیم مقررات هم به صورت دایم وضعیت تعهدات را پایش می کند. سامانه و سایت اطلاع رسانی ای هم راه اندازی کردیم که هر دو هفته یک مرتبه وضعیت تعهدات اپراتورها به تفکیک هر سه اپراتور اعلام و اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: روز گذشته تعداد سایت های نسل پنجم که طبق تعهدات باید به ۱۰ درصد می رسید و حدود ۵ تا ۶ هزار سایت جدید نسل پنجم می شود، در همین چند ماه اخیر ۱۲۰۰ سایت نسل پنجم جدید اضافه شده و روز گذشته هزار و هشتصدمین مورد آنرا در حضور رئیس جمهور افتتاح و بهره برداری کردیم و ان شاءالله این مسیر ادامه پیدا کند تا در انتهای سال به ۱۰ درصد نسل پنجم برسیم.
زارع پور خاطرنشان کرد: روز گذشته در آستانه روز جهانی ارتباطات میزبان رئیس جمهور بودیم و پروژه های گوناگونی راه اندازی شد و قراردادهایی هم برای خرید تجهیزات تولید داخل از شرکتهای دانش بنیان توسط اپراتورها منعقد گردید و ان شاءالله در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم بهش قابل توجهی از نیازهای کشور در حوزه تجهیزات از راه شرکتهای دانش بنیان تأمین نماییم.
وی ضمن اشاره به تأثیر اقدامات و قراردادهای منعقدشده روی سرعت و کیفیت اینترنت، افزود: تمام پروژه هایی که روز گذشته راه اندازی شد به صورت مستقیم در افزایش کیفیت اینترنت کشور نقش دارند. با پروژه هایی که روز گذشته راه اندازی شد در مجموع از آغاز دولت تا کنون حدودا ۹۰ درصد به ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کور اضافه گردید و این امر سبب می شود که هر قدر لایه های دسترسی که در اختیار اپراتورها است افزایش تقاضا را شاهد باشیم، در لایه های پس از آن امکان مدیریت تقاضا وجود داشته باشد تا افت کیفیت نداشته باشیم.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: همه پروژه های روز گذشته در جهت افزایش پوشش و کیفیت دسترسی به اینترنت بود که ان شاءالله به مرور مردم این تفاوت ها را احساس خواهند کرد.

منبع: