Rate this post

به گزارش عاشق وب، افزایش سهم اقتصاد دیجیتال درکشور، اجرای پروژه ای جهت افزایش اینترنت پرسرعت و همینطور افزایش پرتاب های ماهواره ای برخی دستاوردهایی وزارت ارتباطات از آغاز دولت سیزدهم در مدت سی ماه خدمت است.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه فجر انقلاب اسلامی بعضی از دستاوردهای این وزارت خانه را در مدت سی ماه خدمت شامل افزایش سهم اقتصاد دیجیتال، اجرای پروژه فیبر نوری، افزایش ظرفیت شبکه زیر ساخت ارتباطی کشور، افزایش تعداد سایت های نسل چپنج و پرتاب چندین ماهواره و… اعلام نمود که جزئیات بیشتر آن در زیر آمده است:
افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالصی به بیشتر از ۷ درصد
در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت سی ماه خدمت افزایش سهم اقتصاد دیجیتال همچون موضوع هایی بود که مورد تاکید دولت سیزدهم همچون رئیس جمهوری قرار گرفت بدین منظور سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی در شروع دولت سیزدهم ۶.۴ درصد بود که هم اکنون این سهم به ۷.۹ درصد رسیده است.
افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور
همچنین در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور تغییراتی اتفاق افتاده است به صورتی که ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ۷۰ درصد افزایش داشته است و از تجهیزات کاملا ایرانی که برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده، استفاده شده است.
راه اندازی سرویس اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان
راه اندازی سرویس اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان یکی از دستاوردهایی است که به منظور دستیابی کودکان و نوجوانان به اینترنت امن بوجود آمد و کودکان و نوجوانان می توانند از راه سرویس ۴۵۶.ir به اینترنت امن دسترسی داشته باشند.
افزایش سایت های نسل پنجم تلفن همراه در کشور
با توجه به این که سرعت و کیفیت اینترنت همواره از اهمیت زیادی برخوردار می باشد نسل پنجم تلفن همراه از جدید ترین نسل های تلفن همراه می باشد که این نسل دارای فناوری است که سرعت مناسبی دارد و به صورت عملیاتی حداکثر سرعتی که در این نسل اجرا می شود یک تا سه گیگاهرتزاست. حال با توجه به این که این مورد برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد افزایش کیفیت و سرعت اینترنت با راه اندازی ۸۴۰ سایت نسل پنجم تلفن همراه در دولت سیزدهم یکی دیگر از خدمات و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت سی ماه خدمت است.
فیبر نوری و اتصال ۶ هزار روستای جدید به اینترنت پرسرعت
به منظور افزایش سرعت اینترنت پروژه ای به نام فیبرنوری منازل و کسب و کارها در دولت سیزدهم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شد. فیبرنوری یکی از روش های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل های فیبر نوری بهره می برد و به قول مسؤلان ارتباطات مقرر است تا آخر سال جاری هشت تا ۱۰ میلیون خانوار زیر پوشش قرار بگیرند که هم اکنون به سبب اهمیت این پروژه تابحال کار در ۲۰۰ شهر انجام و در ۱۰۰ شهر تکمیل شده است و هم اکنون نزدیک به ۶ میلیون خانوار زیر پوشش قرار گرفته اند.
ثبت ۱۱ پرتاب فضایی در مدت دو سال
همچنین رشد پرشتاب صنعت فضایی در دولت سیزدهم و ثبت ۱۱ پرتاب فضایی در دو سال معادل ۱۰ سال گذشته، پرتاب موفق ماهوراههای نور ۲، نور ۳، خیام، ثریا، مهدا، هاتف، کیهان و کپسول زیستی و همینطور رونمایی از دو ماهواره جدید سنجشی و مخابراتی ناهید ۲ و طلوع ۳ از دستاوردهای فضایی دولت کار و فعالیت در مدت سی ماه خدمت است.
آغاز ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا در جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از دستاوردهای خوب فضایی است.
جا به جایی بیشتر از ۶۳۰ میلیون مرسوله پستی در کشور
در ابتدای سالجاری ترافیک مرسولات پستی نسبت به سال قبل یعنی ۱۴۰۱، ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده اعتماد مردم و کسب وکارهای اینترنتی به پلت فرم های داخلی است که طبق آخرین آمار اعلام شده از جانب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز دولت سیزدهم تا تابحال بیشتر از ۶۳۰ میلیون مرسوله پستی در کشور جابه جا شده است.
همچنین افزایش تعداد کل خودپردازهای روستایی پست بانک که از آغاز دولت سیزدهم دو هزار ۸۹۵ عدد بود به سه هزار ۴۲۶ عدد رسیده از دستاورد دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.