Rate this post

به گزارش عاشق وب، رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: با ورود هوش مصنوعی به سلامت سطح بهداشت عمومی افزایش پیدا کرده و فشار کمتری به بدنه پزشکی جامعه وارد می آید و در منابع دولت هم صرفه جویی می شود.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، محمد امین آقامیری در رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت که بامداد امروز (۲۴ آبان ماه) در محل سالن اجلاس سران کشور برگزار شد ضمن اشاره به این که پیاده سازی هوش مصنوعی در سلامت با هماهنگی سازمان ها و ارگان های مختلف صورت می گیرد، اظهار داشت: این نشست ها در سطح کشور اتفاق می افتد و صاحبان ایده، سیاست گذاران حوزه بهداشت، مسؤولان و نخبگان دانشگاه های کشور و هم حاکمیت، زنجیره ای را شکل داده اند تا هوش مصنوعی و سلامت با یکدیگر همراه شوند. در شش ماه آینده یا ماه های پس از آن وقتی ارزیابی هوش مصنوعی در حوزه سلامت صورت گیرد، نتایج این نشست ها و فعالیت و ارزیابی ها به تدریج در زندگی احساس می شود.
وی اضافه کرد: مسئله هوش مصنوعی از منظر تغییراتی که در دهه آینده خواهیم داشت خیلی مهم است و یکی از مصادیق حدیثی است که در جمع فناوران خوانده می شود. فناوری های پایه هوش مصنوعی توسط بعضی از متخصصان این حوزه شکل گرفته است و این طور نیست که خودش به تنهایی رشد کند بلکه باید به وسیله بخش های مختلف و در حوزه های مختلف رشد می کند. ازاین رو نمی تواند محدود باشد و برای کاربری اش باید دست به دست هم بدهیم و این مورد را به زندگی روزمره وارد نماییم.
آقامیری افزود: بررسی کشورهای دیگر نشان داده است سه رویکرد در حوزه هوش مصنوعی و سلامت وجود دارد؛ برخی کشورها تمرکز خویش را بر پژوهش های بنیادی این حوزه گذاشته اند؛ گروهی دیگر بر پژوهش های کاربردی تمرکز کردند و برخی کشورها از انتهای زنجیره آغاز کرده و درحال استفاده از خدمات هستند.
وی اضافه کرد: سیاستی که کشورها برای پیشبرد امور خود در این عرصه در پیش می گیرند یکی از اصلی ترین مسائلی است که باید از یک مسیر واحد در کشور شکل بگیرد که به این منظور مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه تکلیف کرده که برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی توسط بازیگران صحنه تهیه و در شورایعالی فضای مجازی تصویب شود.
وی در ادامه اظهار داشت: سلامت نخستین مبحث هوش مصنوعی است که تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم می گذارد. موضوعی که در این همایش بررسی می نماییم اینست که خود مراقبتی شکل بگیرد و تداخل های دارویی و عواقب دارویی کمتر شود و بدین سان هزینه درمان و صدمه ها کاهش پیدا کند و مصرف کننده ای که سواد پزشکی ندارد زندگی راحت تری را تجربه کند.
آقامیری در انتها اظهار داشت: با ورود هوش مصنوعی به سلامت سطح بهداشت عمومی افزایش پیدا کرده و فشار کمتری به بدنه پزشکی جامعه وارد می آید و در منابع دولت هم صرفه جویی می شود.