Rate this post

عاشق وب: رئیس سازمان فضایی ایران از شرکت دانش بنیان امید فضا بازدید نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از سازمان فضایی ایران، حسن سالاریه، معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران به همراه تعدادی از مدیران ارشد این سازمان از شرکت دانش بنیان امید فضا که یکی از شرکت های خصوصی فعال در عرصه فضایی است، بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت قرار گرفتند.
سالاریه و مدیران ارشد سازمان فضایی ایران در این بازدید، در جریان آخرین وضعیت و انجام تست های نهایی ماهواره های کوثر و هدهد که در آینده نزدیک به فضا پرتاب خواهند شد نیز قرار گرفته و برای متخصصان فضایی شاغل در این شرکت دانش بنیان آرزوی موفقیت کردند.
سالاریه همین طور طی سخنانی در جمع مدیران این شرکت، با اعلان اینکه صنعت فضایی ایران در دو سال اخیر با حمایت های شخص ریاست محترم جمهوری، با سرعت خوبی درحال پیشرفت است، اشاره کرد: از سال قبل که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را پشتیبانی از دانش بنیان ها معرفی کردند، سازمان فضایی ایران برنامه مدونی برای عملی کردن این شعار تهیه کرد که راهبردهای کلی آن در برنامه ۱۰ ساله فضایی نیز قید شده است.
وی اضافه کرد: ما روند پشتیبانی از دانش بنیان های حوزه فضایی را از همان سال قبل آغاز نموده و تا حالا چند قرارداد خوب با این شرکتها منعقد کرده ایم که یکی از قراردادها با همین شرکت امید فضا منعقد شده که طی آن، برخی خدمات این شرکت را خرید تضمینی کرده ایم.
رئیس سازمان فضایی ایران اشاره کرد: بااینکه شعار امسال دیگر پشتیبانی از دانش بنیان ها نیست اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند پشتیبانی از این شرکتها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد چونکه ما معتقدیم، شعارهای سالانه ای که رهبر معظم انقلاب اعلام می کنند، فقط مربوط به همان سال نیست.
سالاریه در آخر اظهار داشت: روند بازدید از شرکت های دانش بنیان را بمنظور حمایت و ایجاد انگیزه ادامه خواهیم داد تا زیست بوم فضایی کشور با مشارکت فعال بخش خصوصی شکل بگیرد.

منبع: