Rate this post

به گزارش عاشق وب، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از پایداری کامل شبکه ارتباطی شهرستان های مرزی و دیگر شهر های استان به دنبال وقوع زمین لرزه شدید در هرات افغانستان اطلاع داد.

به گزارش عاشق وب به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با بیان این که به دنبال وقوع زمین لرزه شدید در شهر هرات افغانستان، تیم های پایش و رفع تداخل فرکانس تداخل فورا از نزدیک ترین مناطق به شهرستان های مرزی اعزام شده اند، اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده از شهرستان های مرزی خوشبختانه وضعیت ارتباطی کلیه مناطق استان کاملا پایدار و شبکه تلفن همراه در ثبات کامل است.
وی ضمن اشاره به زلزله به وقوع پیوسته اضافه کرد: شدت این زمین لرزه به حدی بود که اهالی ساکن در مناطق مختلف شهر مقدس مشهد هم آنرا به صورت کامل احساس کردند.
دلگیر خاطرنشان کرد: کلیه تیم های پایش و رفع تداخل فرکانس به صورت شبانه روزی در کشیک کامل به سر برده و هرگونه تداخل و افت احتمالی کیفیت ارتباطی را در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، ساعت ۱۰: ۱۵ بامداد امروز (شنبه) زمین لرزه ای با شدت ۶.۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری، شهر هرات در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی را لرزاند و به دنبال وقوع آن، شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی هم بشدت لرزید. این زمین لرزه تا کنون چندین پس لرزه به همراه داشته که بزرگ ترین آن ۶.۳ ریشتر بوده است.
به گفته محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، محل وقوع زلزله حدوداً ۸۸ کیلومتر با مرز ایران در تایباد فاصله دارد، اظهار داشت: ۲۵ تیم امدادی به مناطق تایباد و روستاها اعزام شده اند و به شهر های اطراف هم آماده باش داده شده است.
وی در انتها اظهار داشت: تا لحظه مخابره خبر بیشتر از ۳۶ مورد پس لرزه رخ داده است.

منبع: