آبان ۲, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

حمایت معاونت علمی از لابراتوار نسل پنجم تلفن همراه

Rate this post

به گزارش عاشق وب، دبیر ستاد توسعه و فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات اظهار داشت: اولویت، توسعه فناوری نسل پنجم و اینترنت اشیا است و دنبال این هستیم که خودرو متصل و هوشمند سازی را فرهنگ سازی نماییم.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه و فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات امروز در مراسم افتتاح و نشست خبری لابراتوار 5G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اعلان اینکه معاونت علمی مسئولیت و ماموریت پشتیبانی از زیست بوم ارتباطات و نقش آفرین را دارد اظهار داشت: از یک سال اخیر ماموریت های معاونت علمی به دو بخش تقسیم شد و به جهت اینکه تمرکز بر روی اقتصاد دانش بنیان بیشتر شود، توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان را به دو بخش موازی تفکیک کردند.
وی اضافه کرد: یکی از حوزه های بسیار مهم که در آینده فناوری مهم می باشد، بحث ارتباطات و اتصال پذیری است که این حوزه به عنوان یک ستاد در معاونت علمی تعریف شده است. اگر بخواهیم مصداق امروزی اش را بدانیم بحث اینترنت اشیا و نسل پنجم توسعه سیار با اهمیت ترین بخش آنست.
کرباسی اظهار داشت: وظیفه معاونت علمی تسهیل گری این موضوعات است و از سایر صنایع و اپراتورها هم دعوت می کنم که چنین لابراتوار داشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: دنبال این هستیم که اولویت هایی همچون خودرو متصل و هوشمند سازی را فرهنگ سازی نماییم و از نهادهای حاکمیتی دعوت و اهتمام نماییم مشکلات و موانع را رفع نماییم تا دو یا ۳ سال آینده تحولی در عرصه هوشمند سازی در سطح کشور شاهد باشیم.
مراسم افتتاح لابراتوار 5G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، امروز سه شنبه ۲۸ شهریورماه با حضور مدیران همراه اول، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیر معاونت علمی ریاست جمهوری و تعدادی از خبرنگاران، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اجرا شد.

منبع: