Rate this post

عاشق وب: سخنگوی وزارت تجاری آمریکا در پی افشای این مساله که واشنگتن الزامات مجوز صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته شرکت های AMD و انویدیا را گسترش داده، ادعا نمود دولت بایدن، فروش تراشه به خاورمیانه را ممنوع نکرده است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت انویدیا هفته جاری در یک اظهارنامه رگولاتوری، مقررات جدید را فاش کرد. یک منبع مطلع تائید کرد که شرکت AMD هم مشمول محدودیت های صادراتی مشابه شده است.

وزارت تجاری از اظهارنظر درباره ی این که آیا الزامات جدیدی را برای شرکت های آمریکایی خاصی اعمال کرده است، خودداری کرد. هیچ کدام از شرکت های انویدیا و AMD به درخواست های اظهار نظر پاسخ ندادند.

طبق اظهارنامه انویدیا نزد رگولاتوری، مقررات جدید، شرکت انویدیا را ملزم می کند برای فروش تراشه های پرچمدار خود به برخی از کشورهای خاورمیانه، مجوز دریافت کند. هیچ کدام از شرکت های انویدیا و AMD، فاش نکردند که آیا چنین مجوزهایی را درخواست کرده اند و آیا این مجوزها، تائید یا رد شده اند.

مقامات آمریکا، بطور معمول به دلیلهای امنیت ملی، کنترل صادرات را اعمال می کنند. اقدام مشابهی که سال قبل اعلام شد، از تشدید مقابله آمریکا با توانایی های فناوری چین حکایت داشت، اما هنوز معلوم نیست که صادرات به خاورمیانه چه خطراتی را به همراه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، خیلی از محدودیت های آمریکا برای صادرات فناوری به چین، به مفهوم رد همه مجوزها است.

منبع: