Rate this post

به گزارش عاشق وب، وزیر ارتباطات اظهار داشت: در آینده وابستگی بشر به ارتباطات بیشتر خواهد بود و آینده حکمرانی داده خواهد بود و پلت فرم ها و سکوها جهت زندگی بشر تصمیم می گیرند. ما باید در فضای مجازی آینده نقش داشته باشیم، در غیر این صورت کشورها نمی توانند حقوق شهروندان خودرا حفظ کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در نشست همه جانبه اجلاس اکو اظهار داشت: همه می دانیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیاری در زندگی ما دارد و کسی نمی تواند یک روز تصور کند که بدون ارتباطات و فناوری اطلاعات زندگی کند.
وی ادامه داد: در آینده وابستگی بشر به ارتباطات بیشتر خواهد بود و آینده حکمرانی داده خواهد بود و پلت فرم ها و سکوها جهت زندگی بشر تصمیم میگیرند. ما باید در فضای مجازی آینده نقش داشته باشیم، در غیر این صورت کشورها نمی توانند حقوق شهروندان خودرا حفظ کنند.
زارع پور اظهار داشت: به نظر من کشورهای عضو اکو و کشورهای منطقه، ما باید در نهادهای تصمیم سازی که در دنیا وجود دارد، یک بلوک شویم و در تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش داشته باشیم. در غیر این صورت کشورها برای حفظ حقوق شهروندان خود به مشکل برمی خورند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: نشستی که در دو روز در خدمت کشورهای مختلف بودیم، فرصتی است که ظرفیت ها را بشناسیم و به جهت اینکه به هدف خود برسیم اول باید ظرفیتهای خودرا بشناسیم. بدین سبب باید ظرفیتهای خودرا بشناسیم و سپس راه حل ها پیدا نماییم و بعد در مجامع بین المللی آنرا دنبال نماییم.
وی اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیتهای خوبی برخوردار است، بطور مثال از نظر جغرافیایی می توانیم پل ارتباطی باشیم و باتوجه به موقعیت ویژه ای که ایران دارد، می تواند نقش هاب را برای ترانزیت اینترنت و داده ایفا کند. من امیدوار هستم با همکاری کشورهای منطقه و عضو اکو بتوانیم خدمات متنوع مبتنی بر تکنولوژی نوین را برای مردم خود فراهم نماییم.
زارع پور اشاره کرد: مزیت کشورهای عضو اکو و کشورهایی که در این اجلاس قراردارند این است که می توانیم با یکدیگر همکاری نماییم. من معتقدم در عرصه پلت فرم های مشترک هم چون فرهنگ مشترکی که داریم، می توانیم همکاری داشته باشیم. این نزدیکی موجب می شود فرصت ها و دغدغه های مشترک را در مجامع بین المللی دنبال نماییم.
ادامه دارد